توزیع مطالب اطلاعاتی و اقلام مذهبی فقط در اماکن مذهبی (ساختمان ها)، سازمان‌های آموزشی معنوی (مذهبی) و نیز در اماکن معینی که توسط دستگاه‌های اجرایی محلی بطور مشخص تعیین شده اند، مجاز می باشد. 16مغازه از این نوع اماکن مجاز در استان قزاقستان شمالی وجود دارد.

image-20230724103605-1.png

ثبت 18  مورد نقض قوانین مذهبی در استان قزاقستان شمالی از ابتدای سال 2023

 به گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت امور داخلی قزاقستان، 18 مورد نقض قوانین مذهبی از ابتدای سال جاری در استان قزاقستان شمالی ثبت شده است.

از ابتدای سال 2023 تاکنون 18 مورد تخلف از قوانین دینی در منطقه کشف شده است. به طورمعین، در ایست بازرسی ژانا ژول در مرز با منطقه کورگان فدراسیون روسیه، از واردات 6 مورد کتاب های مذهبی ممنوعه مبلغان خارجی از طریق مسافران خارجی جلوگیری شد.  کارمندان بخش مقابله با افراط گرایی گزارش دادند، همه متخلفان به مراجع قانونی معرفی شده اند.

توزیع مطالب اطلاعاتی و اقلام مذهبی فقط در اماکن مذهبی (ساختمان ها)، سازمان‌های آموزشی معنوی (مذهبی) و نیز در اماکن معینی که توسط دستگاه‌های اجرایی محلی بطور مشخص تعیین شده اند،  مجاز می باشد. 16مغازه از این نوع اماکن مجاز در استان قزاقستان شمالی وجود دارد.

وزارت امور داخله یادآور شد: فروش کتب، اقلام و نمادهای مذهبی و نیز انتشار اطلاعات دینی از طریق اینترنت از جمله در شبکه های اجتماعی ممنوع است.

لازم به ذکر است که فعالیتهای دینی پس از 1928 با محدودیت های متعددی در دوران شوروی مواجه شد و رویه های قانونی ایجاد شده در برخی ابعاد همچنان در قزاقستان تداوم دارد و در مرزهای ورودی قزاقستان به دقت از ورود کتاب های عربی  و کتب دینی به زبان های روسی و ... جلوگیری می شود.

https://kaztag.kz/ru/news/18-narusheniy-religioznogo-zakonodatelstva-zafiksirovali-v-sko-s-nachala-goda

کد خبر 16802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =