داکار، 22 سپتامبر  2023 - نمایشگاه  از آثار تابلوهای نقاشی و عکاسی با عنوان «اسلام روی برف» در موزه تمدن سیاهان در داکار ارائه شد که حضور دین اسلام را در فدراسیون روسیه، کشوری که مسیحیت ارتدکس در آن غالب است، نشان می داد.

نمایشگاه آثار تابلوهای نقاشی و عکاسی با عنوان «اسلام روی برف» در موزه تمدن سیاهان داکار

داکار، 22 سپتامبر  2023 - نمایشگاه  از آثار تابلوهای نقاشی و عکاسی با عنوان «اسلام روی برف» در موزه تمدن سیاهان در داکار ارائه شد که حضور دین اسلام را در فدراسیون روسیه، کشوری که مسیحیت ارتدکس در آن غالب است، نشان می داد.

دیمیتری کوراکوف سفیر فدراسیون روسیه در سنگال در افتتاحیه این نمایشگاه اعلام کرد: این نمایشگاه قصد داشت تصویری جایگزین از روسیه به نمایش بگذارد، زیرا همه می‌دانند که روسیه کشور مسیحیت ارتدوکس است، اما ما نیز یک کشور بزرگ مسلمان هستیم و تقریباً 25 میلیون مسلمان در کشورمان داریم که 18 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند. به گفته وی، مسلمانان روسیه نقش بسیار مهمی در زندگی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی روسیه دارند.

دیپلمات دیمیتری کوراکوف گفت که جمهوری تاتارستان، «مهد شمالی اسلام روسیه» تصویری از همزیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف در یک منطقه را نشان می دهد.

این سفیر در جمع دیپلمات هایی از ونزوئلا، کره شمالی و کوبا، توضیح داد: «در تاتارستان، 54 درصد از جمعیت مسلمان، تقریباً 40 درصد ارتدوکس هستند و مذاهب دیگری مانند کاتولیک و یهودی نیز وجود دارند. او معتقد است که تاتارستان سابقه بسیار طولانی دارد و اسلام هزار و صد سال پیش در آنجا معرفی شده است. این نمایشگاه «اسلام روی برف» که به عنوان بخشی از جشن 1100 سال پذیرش رسمی اسلام توسط ولژیک بلغارستانی برگزار شد، مساجدی را با قدمت چند قرن به نمایش می گذارد که برخی از آنها را لایه ای از برف فرا گرفته استتصاویر مسلمانان روسی را نشان می دهد که برای رفتن به این مکان های عبادت با این خطرات اقلیمی جسارت می کنند. عکس های اختصاص داده شده به زندگی جامعه مسلمانان در جمهوری تاتارستان از دو بلوک موضوعی تشکیل شده است. یکی از آنها که توسط عکاس معروف کازانی اوگنی کولیایف امضا شده است، جنبه هایی از زندگی مسلمانان را در پس زمینه مناظر برفی باشکوه تاتارستان نشان می دهد.

نمایشگاه آثار تابلوهای نقاشی و عکاسی با عنوان «اسلام روی برف» در موزه تمدن سیاهان داکار

بخش دیگر اکتشاف تحقیقاتی 2014 به قطب جنوب را برجسته می کند که طی آن کتب مقدس سه دین اصلی تاتارستان به ایستگاه قطبی سپرده شد.

دیمیتری کوراکوف بر شباهت هایی که بین سنگال و روسیه در عمل به اسلام وجود دارد اصرار داشت.  سفیر روسیه تاکید کرد: ما از مردم دعوت می کنیم روسیه را بهتر بشناسند، زیرا در چندین زمینه اقتصادی، فرهنگی و آموزشی چیزهای زیادی برای ارائه به یکدیگر داریم.

سفیر سابق سنگال در روسیه، سلیمان انجای، به نوبه خود، این ترکیب اصلی «اسلام روی برف» را برجسته نمود و گفت؛ وقتی جمعه در مسکو هستید، فکر می‌کنید در داکار هستید، سه مسجد بزرگ در مسکو وجود دارد که مثلاً در یکی از آنها حداقل شصت تا هشتاد هزار نفر در آنجا نماز می‌خوانند.  او گفت که اسلام به شدت در روسیه حضور دارد.

به گفته مدیر مرکز فرهنگی روسیه در سنگال، خانم «اومی سن»برگزارکننده این رویداد، مطرح نمود؛ این نمایشگاه تا 8 اکتبر برنامه ریزی شده است و پس از ملاقات آرتم سیلکین مدیر موزه تاتارستان از فدراسیون روسیه و پروفسور حمادی بوکوم  مدیرکل موزه تمدن سیاهان داکار در نمایشگاه دوسالانه داکار، اجرای این نمایشگاه برنامه ریزی گردید.

https://aps.sn/une-exposition-revient-sur-la-longue-presence-de-lislam-en-russie/

کد خبر 17059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =