کاهش 55 درصدی مرگ های ناشی از مالاریا در نیجریه

سازمان بهداشت جهانی از کاهش 55 درصدی مرگ های ناشی از مالاریا در نیجریه در سال 2022 گذشته خبر داد. در حال حاضر  ثبت بروز مالاریا در نیجریه نیز نسبت به سال گذشته با 26 درصد کاهش روبرو بوده است.  اگرچه نیجریه حدود 27 درصد از بار جهانی مالاریا را در جهان به خود اختصاص داده است، اما این کشور پیشرفت چشمگیری در این خصوص داشته است

سازمان بهداشت جهانی از کاهش 55 درصدی مرگ های ناشی از مالاریا در نیجریه در سال 2022 گذشته خبر داد. در حال حاضر  ثبت بروز مالاریا در نیجریه نیز نسبت به سال گذشته با 26 درصد کاهش روبرو بوده است.  اگرچه نیجریه حدود 27 درصد از بار جهانی مالاریا را در جهان به خود اختصاص داده است، اما این کشور پیشرفت چشمگیری در این خصوص داشته است.

شایان ذکر است آفریقا سهم بالایی از بار جهانی مالاریا را به دوش می کشد و حدود 95 درصد از کل موارد مالاریا و 96 درصد از کل مرگ و میرهای مالاریا در سال 2021 را شامل می شود.

بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت مالاریا در سال ۲۰۲2 باعث مرگ ۶۱۹۰۰۰ نفر در سراسر جهان شد. این بیماری که از زمان‌های قدیم گزارش شده است، ناشی از یک انگل کوچک از جنس پلاسمودیوم است که از طریق نیش پشه منتقل می‌شود و باعث تب، سردرد و لرز می‌شود پس از آن در صورت عدم درمان به یک وضعیت جدی یا حتی کشنده تبدیل خواهد شد.

نزدیک به نیمی از جمعیت جهان در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که در معرض خطر است و می‌توانند به مالاریا مبتلا شوند. به ویژه نوزادان، کودکان زیر پنج سال، زنان باردار و افرادی که با این بیماری زندگی می‌کنند بیشترین احتمال ابتلا به نوع شدید این بیماری را دارند.

انتظار می رود این بیماری ملهک با پیشرفت های بدست آماده در حوزه درمان و پیشکیری تا سال ۲۰۳۰ مرگ و میر ناشی از مالاریا حداقل ۹۰ درصد کاهش یابد.

منابع :

https://www.premiumtimesng.com/health/health-news/624997-nigerias-malaria-death-rate-dropped-by-55-in-21-years-who.html

 

 

کد خبر 17082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =