20 سال طول می کشد تا نیجریه متخصصین حوزه بهداشت خود را تربیت کند

کارشناسان برجسته در بخش بهداشت نیجریه معتقد هستند که با فشار فعلی فرار مغزها، تربیت پرسنل کافی برای پاسخگویی مؤثر به نیازهای بهداشتی و درمانی فزاینده این کشور تقریبا غیرممکن است.

کارشناسان برجسته در بخش بهداشت نیجریه معتقد هستند که با فشار فعلی فرار مغزها، تربیت پرسنل کافی برای پاسخگویی مؤثر به نیازهای بهداشتی و درمانی فزاینده این کشور تقریبا غیرممکن است.

آنها معتقدند که نیجریه حداقل 20 سال نیاز دارد تا بتواند 400000 کارمند بهداشتی مورد نیاز برای پر کردن شکاف و تامین نیازهای بهداشتی جمعیت 220 میلیونی نیجریه را تربیت کند.

این متخصصان گفته اند که نیجریه نسبت وحشتناکی از یک پزشک به 8000 بیمار را دارد و این در حالی است که این نسبت براساس نرم ها و توصیه سازمان بهداشت جهانی ، یک پزشک به 600 بیمار است.

پروفسور علی پاته، وزیر هماهنگ کننده بهداشت و رفاه اجتماعی نیجریه نیز به عنوان یک مقام رسمی و مسئول گفته است که این کشور هنوز به حدود 400000 کارمند بهداشتی نیاز دارد تا نیازهای بهداشتی نیجریه ای ها را به طور مؤثر برآورده کند.

کادر پزشکی و بهداشتی کشور نیجریه در 10 سال گذشته 46 درصد کاهش یافته است و در حال حاضر کمی بیش از 45000 نفر است و این بخش بیشترین تاثیر را از فرا مغز ها و مهاجرت به خود داشته است. مقصد اصلی این مهاجرت بترتیب کشور بریتانیا و امریکا و کشور های حاشیه خلیج فارس بوده است .

جمهوری فدرال نیجریه کشوری در منطقه غرب آفریقا و به پایتختی ابوجا است. این کشور با بیش از 220 میلیون نفر، پرجمعیت ترین کشور آفریقا و هفتمین کشور پرجمعیت جهان است. نیجریه با نرخ باروری 5.07 فرزند برای هر زن و رشد جمعیت سالانه 2.6 درصد دارای یکی از بیشترین نرخ های رشد جمعیت بوده و پیش بینی می‌شود تا سال 2050 با حدود 440 میلیون نفر به سومین کشور پرجمعیت جهان بدل شود. این در حالی است که نیجریه هم اکنون با چالش های بزرگ اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و امنیتی دست به گریبان است.

منابع :

https://punchng.com/itll-take-nigeria-20-years-to-produce-enough-doctors-pharmacists-others-stakeholders/

 

کد خبر 17137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =