شولتس در تل آویو حمایت تمام قد آلمان از اسرائیل را اعلام کرد

«اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان در تل آویو با حمایت همه جانبه از اسراییل گفت که امنیت این رژیم، بخشی از عقیده سیاسی آلمان به شمار می‌آید.

شولتس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو گفت: همانطور که هفته گذشته در بوندستاگ گفتم، در شرایط سخت، آلمان تنها یک جا دارد و آن هم در کنار اسرائیل است. شولتس تاکید کرد که امنیت اسرائیل و شهروندانش برای آلمان بسیار مهم است و گفتن این نکته امروز اینجا در این دوران سخت در اسرائیل بسیار مهم است: تاریخ آلمان و مسئولیتی که در قبال هولوکاست داشت، ما را ملزم به حفظ امنیت و موجودیت اسرائیل می کند. شولتس گفت آلمان حمله حماس را کاملاً محکوم می کند . او تاکید کرد که اسرائیل بر اساس قوانین بین المللی حق و تعهد دارد که از غیرنظامیان خود محافظت کند. او خاطرنشان کرد که آلمانی ها در میان گروگان ها هستند و گفت که برای کمک به آزادی آنها و آزادی همه گروگان ها تلاش خواهد کرد. او بر تعهد آلمان و اسرائیل به دموکراسی، حقوق و قوانین تأکید کرد و گفت آلمان «به وضعیت انسانی غزه بی‌تفاوت نیست و او و نتانیاهو درباره بهبود وضعیت بشردوستانه در غزه گفتگو کردند و از اسرائیل به مصر سفر خواهد کرد تا با رئیس جمهور سیسی درباره وضعیت و جنبه های بشردوستانه صحبت کند. شولتس در پایان تاکید کرد: یهود ستیزی در آلمان جایی ندارد و جشن خشونت را محکوم می کند. او زندگی یهودیان در آلمان را «هدیه» خواند و متعهد شد از نهادهای یهودی در آلمان محافظت کند.

نتانیاهو هم گفت: «ما از این واقعیت که شما به اینجا آمده اید تا در این نبرد برای آینده تمدن در کنار ما باشید، قدردانی می کنیم. نتانیاهو مدعی شد مسئولیت شهروندان ربوده شده اسرائیل و ده‌ها کشور دیگر و خود غیرنظامیان فلسطینی کاملاً بر دوش حماس است. آنها مرتکب جنایت جنگی مضاعف می شوند - حمله به غیرنظامیان و پنهان شدن در پشت غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی. تمام جهان باید آن را محکوم کند و از اسرائیل در جنگ عادلانه اش حمایت کند!! این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اوضاع انسانی در باریکه غزه در وضعیت فاجعه باری قرار دارد. 

منبع: Timesofisrael

کد خبر 17199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =