آشنایی بیشتر با رئیس جدید کمیسیون ملی حج نیجریه

آقای جلال احمد عربی در 28 اکتبر 1962 در جوس ایالت پلاتو بدنیا آمد و در سال 1985 به عنوان مشاور وزیر دادگستری ایالت باوچی آغاز به کار کرد و یک سال بعد به عنوان مشاور ارشد این وزارتخانه ایالتی ارتقاء یافت... 

بولا احمد تینوبو رئیس جمهور نیجریه ، جلال احمد عربی عضو هیئت دائمی مجلس ایالتی ابوجا را به عنوان رئیس جدید کمسیون ملی نیجریه را منصوب کرد .

آقای جلال احمد عربی در 28 اکتبر 1962 در جوس ایالت پلاتو بدنیا آمد و در سال 1985 به عنوان مشاور وزیر دادگستری ایالت باوچی آغاز به کار کرد و یک سال بعد به عنوان مشاور ارشد این وزارتخانه ایالتی ارتقاء یافت .  ایشان از سال 1987 تا دسامبر 1989 به عنوان وکیل و مشاور حقوقی هیئت مدیره امور آب ایالت بائوچی را بعهده داشت و در سال 1990 رسما استخدام دولت در  وزارت کشاورزی و توسعه روستایی فدرال نیجریه درآمد و به عنوان مسئول حقوقی و دستیار شخصی وزیر کشاورزی و توسعه روستایی فدرال نیجریه مشغول به خدمت شد .

در سال 1993 به دبیرخانه دولت فدراسیون (SGF)  به عنوان مشاور حقوقی این نهاد منتقل شد . جلال احمد عربی در دسامبر 2000 به وزارت حمل و نقل و زیرساخت های دیجیتال رفت و دو سال به عنوان دستیار رئیس  راه آهن کل کشور نیجریه مشغول به خدمت شد.

در ژانویه 2003 در وزارت دفاع به عنوان معاون نیروهای دولتی وخدمات ویژه این وزارت منصوب گردید و توانست روابط چند جانبه با کشورها و انجمن های مختلف در زمینه روابط نظامی- مشترک، مسائل امنیتی و حوزه علمی این وزارت برقرار کند . ایشان در ژوئن 2007 به عنوان مشاور مجلس ایالتی منصوب شد و در طول سالیان متمادی به کارهای ویژه در کشورش پرداخته است. جلال احمد عربی به عنوان عضو کمیته اقدام مالی ریاست جمهوری از سال 2009 تا به امروز با این کارگروه کار کرده است .

ایشان در 28 اکتبر 1962 در جوس ایالت پلاتو به دنیا آمد ، ولی از آنجائیکه اصالتا اهل گومبه بود ، در سال 1967 در مدرسه اسلامیه این شهر مشغول به تحصیل گردید و در سال 1973 در مدرسه متوسطه دولتی گومبه ادامه داد و مدرسه را در سال 1978 با دریافت نمره بسیار بالا به پایان برد و فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه جوس است .

به عنوان بخشی از تلاش خود برای دانش و بهبود مستمر خود، او در کنفرانس ها، سمینارها در سطح ملی و بین المللی شرکت کرده است ، از جمله در موسسه مطالعات حقوقی پیشرفته نیجریه با عنوان تهیه پیش نویس قانون ، درسال 1993 در دانشگاه مریلند با عنوان مدیریت ، در سال 1990در کمبریج با عنوان اقوام اقتصادی و آداب معاشرت، در سال 1996در ‏موسسه بانک جهانی با عنوان مشارکت دولتی و خصوصی ، در سال  2003 در مؤسسه مطالعات دفاعی عالی پاریس با عنوان ضد تروریسم ، در سال 2004 در مرکز آفریقا برای مطالعات استراتژیک با عنوان استراتژی و فرماندهی; درسال 2006در مرکز سیاست امنیتی ژنو با عنوان سیاست امنیتی; در سال 2006 در مرکز مطالعات امنیتی مارشال آلمان با عنوان ضد تروریسم; در سال 2005 درنیروی دریایی ‏مونتری کالیفرنیا با عنوان روابط نظامی و در مدرسه بازرگانی هاروارد با عنوان مذاکرات برای توسعه ، شرکت کرده است.

شایان ذکر است کمیسیون ملی حج نیجریه یک سازمان مستقل زیر نظر دولت است و توسط معاون رئیس جمهور این کشور مدیریت و راهبری می گردد .

منابع :  

 

ü    https://tribuneonlineng.com/gombe-gov-hails-apppointment-of-jalal-arabi-as-nahcon-chairman/

ü    https://tribuneonlineng.com/tinubu-appoints-ex-state-house-perm-sec-arabi-as-nahcon-ceo/

کد خبر 17210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =