سفیر ترکیه در داکار، نور ساغمان، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در داکار که طی آن از برنامه انتخاب شده برای جشن صدمین سالگرد جمهوری ترکیه رونمایی کرد و اظهار داشت؛ صدمین سالگرد جمهوری ترکیه را که در 29 اکتبر 1923 توسط مصطفی کمال آتاتورک اعلام شد، جشن خواهیم گرفت.

برنامه های سفارت ترکیه در سنگال به مناسبت صدمین سالگرد جمهوری ترکیه

برنامه های سفارت ترکیه در سنگال به مناسبت صدمین سالگرد جمهوری ترکیه

سفارت ترکیه در سنگال مجموعه ای از فعالیت ها را به مناسبت صدمین سالگرد جمهوری ترکیه برنامه ریزی کرده است.

 سفیر ترکیه : ما صدمین سالگرد جمهوری ترکیه را که در 29 اکتبر 1923 توسط غازی مصطفی کمال آتاتورک اعلام شد، جشن خواهیم گرفت. سفیر ترکیه در داکار،  خانم نور ساغمان، طی یک کنفرانس مطبوعاتی که طی آن از برنامه انتخاب شده برای جشن این صدمین سالگرد رونمایی کرد، گفت: این افتخار کل یک جمعیت است. به گفته این دیپلمات، این سالگرد "نقطه شروع یک چشم انداز جدید است که قرن آینده ما را رقم خواهد زد" با نقشه راه برای کل جمعیت. او گفت که این صدمین سالگرد با همکاری مردم سنگال برگزار خواهد شد. نور ساغمان گفت: «مردم سنگال با مشارکت سازمان‌های مختلف رسمی متشکل از مردان و زنان علم و فرهنگ، دانشگاهیان و جوانان همراهی خواهیم کرد تا یک هم‌آمیزی ایجاد کنیم». او "روابط عالی" را که سنگال و ترکیه در زمینه های مختلف حفظ می کنند، برجسته کرد. نور ساغمان اعلام کرد که یک "برنامه غنی و متنوع" در منوی این جشن خواهد بود که تا پایان دسامبر ادامه خواهد داشت.

برنامه های سفارت ترکیه در سنگال به مناسبت صدمین سالگرد جمهوری ترکیه

گروهی از نوازندگان ترک در 28 اکتبر در جشنواره Au tour de Cordes در سنت لوئیس اجرا خواهند کرد. او گفت که جشن صدمین سالگرد در طول ماه نوامبر از جمله سینما، ادبیات و حتی نجوم ادامه خواهد داشت.

سفیر خاطرنشان کرد: روزهای سینمای ترکیه از 8 تا 19 نوامبر در سینما پاته در داکار برنامه ریزی شده است. در مجموع 12 فیلم زیرنویس با در نظر گرفتن مخاطبان مختلف در سینما راه اکران می شود. او از «معجزه اتاق شماره 7»، «درخت گلابی وحشی» و فیلم «آتاتورک: 1881-1938» که زندگی بنیانگذار جمهوری ترکیه را بازگو می کند، نام برد. یک فیلم انیمیشن کاملاً به کودکان با مشارکت انجمن همبستگی کودکان خیابانی در نظر گرفته شده است. سفیر نور ساغمان از برگزاری میزگردی خبر داد که زنان جهان سینما، سمعی و بصری و ادبیات را با موضوع «آفرینش به شیوه زنانه» در حضور زینب اوزباتور آتاکان تهیه کننده گرد هم می آورد. وی خاطرنشان کرد که در 12 دسامبر، دانشگاهیان میزبان پانلی با موضوع "الگوی جدید مشارکت برای آفریقا در قرن جدید: ترکیه- سنگال" خواهند بود.

باغ های مرکز فرهنگی یونوس امره ترکیه در داکار محیطی برای تماشای مستند «شکارچی ستاره در سنگال» خواهد بود که بخشی از آن در ترکیه فیلمبرداری شده است. اخترشناس سنگالی، Maram Kaïré، در این شب شرکت خواهد کرد. صدراعظم در 7 دسامبر میزبان بیست و یکمین دوره هفته مد داکار (DFW) خواهد بود. تعطیلات ملی که برای یکشنبه 29 اکتبر برنامه ریزی شده است، در 30 اکتبر جشن گرفته می شود.

https://aps.sn/une-serie-dactivites-au-menu-du-centenaire-de-la-turquie/

کد خبر 17227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =