رهبران مذهبی درکنیا متعهد شدند که با "ناکادا" در جنگ علیه سوء مصرف الکل و مواد مخدر همکاری کنند

این امر پس از آن صورت می گیرد که اخیراً مرجعیتی با رهبران مذاهب مختلف در سراسر کشور جلسه ای برای بررسی وضعیت سوء مصرف الکل و مواد مخدر در کشور برگزار کرده است.

رهبران مذهبی در کشورکنیا تعهد خود را برای همکاری با مرجع ملی برای مبارزه با سوء مصرف الکل و مواد مخدر در کشور تکرار کردند.

این امر پس از آن صورت می گیرد که اخیراً مرجعیتی با رهبران مذاهب مختلف در سراسر کشور جلسه ای برای بررسی وضعیت سوء مصرف الکل و مواد مخدر در کشور برگزار کرده است.

رهبران در این دیدار اذعان کردند که کشور با معضل جدی و فزاینده سوء مصرف الکل و مواد مخدر مواجه است که تأثیرات بسیار زیادی بر توسعه اجتماعی و اقتصادی مردم دارد.

استفن مایروری، رئیس هیئت مدیره ناکادا و آنتونی امریکوا، مدیر عامل شرکت ناکادا، پس از جلسه با خبرنگاران صحبت کردند وگفتند که رهبران درباره گزارش‌های مربوط به داروهای نوظهور بسیار قوی که به راحتی برای جوانان و پیران در دسترس هستند، نگرانی بیشتری ایجاد کرده‌اند. مایروری گفت: «ویران‌های ناشی از سوء مصرف مواد را خانواده‌هایی متحمل می‌شوند که شاهد زوال عزیزانشان به سمت اعتیاد بوده‌اند و در نتیجه از بیکاری، بیماری‌های مرتبط با مواد مخدر، از هم گسیختگی خانواده و کاهش درآمد رنج می‌برند.»

در این جلسه، توافق شد که مرجعیت و رهبران دینی در ایجاد حساسیت و حمایت عمومی برای آموزش مردم کنیایی در مورد حقایق و خطرات سوء مصرف الکل و مواد مخدر همکاری کنند.

این امر از طریق انجمن ها و تعاملات مختلف با کودکان، جوانان و خانواده ها و همچنین سرمایه گذاری در کمپین های رسانه های جمعی برای انتشار پیام های سوء مصرف مواد از طریق کانال های مختلف انجام خواهد شد.

آنها همچنین موافقت کردند که در طراحی و اجرای تسهیلات توانبخشی درمانی به منظور ارائه حمایت های بسیار مورد نیاز از افراد آسیب دیده از اعتیاد به مواد مخدر شرکت کنند.

آنها همچنین در به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد مجرمان، تولید کنندگان غیرقانونی، فروش و مصرف الکل و مواد مخدر و همچنین گزارش در مورد روندهای در حال ظهور در جامعه برای افزایش انطباق و اجرای قوانین مربوط به سوء مصرف الکل و مواد مخدر همکاری خواهند کرد.

اومامو گفت: «از این به بعد ما مطمئن می شویم که با این موضوع، به ویژه مردان جوانمان که بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته اند، برخورد می کنیم و مطمئن می شویم که آنها را از این تهدید رها می کنیم. خواهر مری نیامبورا از دانشگاه کاتولیک گفت: "ما نگرانی زیادی برای جوانان خود داریم که به مواد مخدر و الکل معتاد هستند و از آنجا که آنها برادران و خواهران ما هستند، مایلیم در بازگرداندن آنها به خانه کمک کنیم." نیامبورا گفت که تمرکز نیز بر عود خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که کسانی که معتاد به مواد مخدر هستند و اصلاح شده اند به مواد مخدر باز نمی گردند.

شیخ یوسف ابوحمزه از سوپکم گفت که هیچ کس در مبارزه با اعتیاد به الکل عقب نخواهد ماند و افزود که معتادان افرادی هستند که به کمک نیاز دارند، بنابراین نیاز به رهبران مذهبی برای کمک به آنها برای غلبه بر چالش ها است.

منبع:

https://www.the-star.co.ke/news/2023-11-29-religious-leaders-religious-leaders-pedge-to-work with-nacada-in-war-gainst-alcohol-drug-abuse/

کد خبر 17607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =