سرمای زمستان و داغی بازار گردشگری برفی در چین ِ پسا کرونا

پیش ‌بینی می ‌شود که تا سال 2025 ارزش درآمد حاصل از تفریحات مربوط به یخ و برف چین، به یک تریلیون یوان (140 میلیارد دلار)، یعنی یک پنجم کل ارزش تولیدی صنعت ورزش چین برسد. انتظار می رود که این رقم امسال به 890 میلیارد یوان برسد.

 پس از رهایی چین از معضلات و محدودیت ­های کرونا، فرصت های تجاری این کشور رونق گرفت. زمستان امسال، بخش گردشگری مرتبط با یخ و برف در چین، خود را برای یک رشد حیرت انگیز آماده کرده است. به لطف حرکتی که از زمان بازی‌ های المپیک زمستانی 2022 پکن آغاز شده است، یک صنعت چند میلیارد دلاری، پیش روی این کشور است. از ماه نوامبر، با کاهش دمای هوای چین، جستجوهای برخط برای یافتن محصولات مرتبط با اسکی در «کونار»، که یک آژانس مسافرتی آنلاین مستقر در پکن است، سه برابر نسبت به ماه اکتبر فزونی یافته است و میزان رزرو بلیطت های ورودی به استراحتگاه ‌های اسکی در سراسر کشور، در مدت مشابه سال 2019 یا پیش از دوران کرونا، حدود 150 درصد افزایش یافته است.

 پیش ‌بینی می ‌شود که تا سال 2025 ارزش درآمد حاصل از تفریحات مربوط به یخ و برف چین، به یک تریلیون یوان (140 میلیارد دلار)، یعنی یک پنجم کل ارزش تولیدی صنعت ورزش چین برسد. انتظار می رود که این رقم امسال به 890 میلیارد یوان برسد. با شروع فصل جدید اسکی، اسکی بازان و اسنوبورد سواران، مشتاق بازگشت دوباره به پیست ها هستند؛ چون این نخستین فرصت طلایی آن ها پس از بهینه سازی اقدامات مقابله با کرونا در اواخر سال گذشته است. یکی از تحلیلگران می گوید: توفیق بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن، رشد و شکوفایی بیش از پیش بخش سفرهای یخی و برفی در چین را در پی داشته و انبوه روزافزون مردم به سفرهای اسکی می روند. مصرف کنندگان جوان چینی، به ویژه نسل Z، مایلند دنیاهای تازه ای را تجربه کنند و خود را به چالش بکشند. سفرهای یخی و برفی، اوج چنین تقاضایی است. مصرف کنندگان Z به افرادی اطلاق می شود که پس از سال 1995 و در دهۀ 2000 به دنیا آمده اند.

سرمای زمستان و داغی بازار گردشگری برفی در چین ِ پسا کرونا

بازار گردشگری یخ و برف به دلیل زنجیرۀ طولانی صنعتی همچون تولید تجهیزات برف ‌سازی، پوشاک ورزشی و آموزش مهارت‌ های فعالیت ‌های مرتبط با اسکی، فرصت‌ های تجاری قابل توجهی را به ارمغان می آورد. معاون اجرایی گروه داده آسیا گفته است: «سرعت توسعۀ صنعت یخ و برف چین، وارد مرحلۀ پایدارتر و پایدارتر شده است. دولت‌ های محلی ۲۶ استان چین، برای توسعۀ ورزش‌ های یخی و برفی و بخش ‌های مرتبط، تدابیر خوبی اندیشیده ‌اند که انتظار می ‌رود به تقویت و گسترش بیشتر این عرصه بینجامد. در زمستان امسال، انجمن اسکی استان سیچوان در جنوب غربی چین، بر آن است که رویدادهای گوناگونی را برای ترویج اسکی در بین ساکنان محلی رقم بزند. این فعالیت ها شامل انواع مسابقات اسکی، آموزش در فضای باز و داخل سالن برای اسکی و همچنین توسعۀ بازار فرهنگی و گردشگری است.

 در طول دورۀ چهاردهمین برنامۀ پنج ساله (2021-25)، سیچوان امیدوار است به منطقه ای رقابتی برای ورزش های یخ و برف در جنوب چین تبدیل شود. هدف دولت محلی این است که سالانه بیش از 10 میلیون نفر از ساکنان محلی را به شرکت در ورزش های یخ و برف تشویق کند، تا ارزش تولید این بخش را به بیش از 30 میلیارد یوان برساند. در ماه سپتامبر، حدود 500 شرکت از بیش از 20 کشور در نمایشگاه جهانی ورزش های زمستانی (پکن) در پارک شوگانگ یعنی محل برگزاری بازی های المپیک زمستانی پکن 2022 شرکت کردند؛ کشورهایی چون اتریش، ایتالیا، فنلاند، نیوزیلند، استرالیا و کانادا. شرکت های محلی، آخرین فناوری ها، محصولات و خدمات مرتبط با اسکی را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

منبع:

ZHU WENQIAN | China Daily

Updated: Nov 30, 2023

کد خبر 17617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =