برگزاری جشنواره فرهنگی روسینگا درکنیا

جشنواره فرهنگی روسینگا جشنی از فرهنگ مردم آباسوبا است که عمدتاً در جزیره روسینگا و جزیره Mfangano در دریاچه ویکتوریا در منطقه غربی کنیا برگزار میگردد.

جشنواره فرهنگی روسینگا جشنی از فرهنگ مردم آباسوبا است که عمدتاً در جزیره روسینگا و جزیره Mfangano در دریاچه ویکتوریا در منطقه غربی کنیا برگزار میگردد. این جشنواره هر ساله در آخرین پنجشنبه و جمعه قبل از روز کریسمس در جزیره روسینگا برگزار می شود.

نکات برجسته جشنواره:

جشنواره فرهنگی روسینگا یک جشنواره ترکیبی است، که شامل جشن هایی همراه با موسیقی و هنر است. در این جشنواره جنبه های مختلف فرهنگ آباسوبا به نمایش گذاشته شده است. در این جشنواره هنرهایی از آثار سفالی، کارهای چوبی و زندگی روزمره آباسوبا که فرهنگ آباسوبایی را نشان می دهد ، به نمایش گذاشته می شود. موسیقی سنتی به صورت اجرای گروه های فرهنگی و گروه های موسیقی سنتی آباسوبا است و موسیقی سنتی به زبان سابایی اجرا می شود.

غذاهای لذیذ موجود شامل گوشت‌های سنتی، سبزیجات و غذاهای دیگر از ویژگی‌های اصلی جشنواره فرهنگی روسینگا است. از فعالیت های ورزشی فرهنگی،ورزش های محبوب در جشنواره فرهنگی روسینگا، کشتی ، طناب کشی، بازی های روی تخته و مسابقه قایق سواری است که در آن مردان و زنان با هم رقابت می کنند. یک راهپیمایی خیابانی هم وجود دارد که برای دعوت از ساکنان جزیره روسینگا به محوطه جشنواره استفاده می شود.

در رویدادهای ورزشی جشنواره ، اجراهای فرهنگی هم صورت می پذیرد که درست قبل از مسابقات قایق‌رانی، اجراکنندگان و شرکت‌کنندگان در جشنواره از محوطه جشنواره حرکت می‌کنند و با همراهی موسیقی و رقص سنتی به سمت آب‌های دریاچه ویکتوریا حرکت می‌کنند. گردشگران همچنین فرصتی برای گشت و گذار در مکان های اطراف جزایر سوبا در دریاچه ویکتوریا دارند.

این جشنواره مدار گردشگری غرب کنیا را باز کرده و آن را در معرض دید گردشگران داخلی و بین المللی قرار داده است. بازدیدکنندگان این رویداد فرصتی نیز برای نمونه‌برداری از مکان‌های تاریخی در جزیره هم دارند.

 منبع:

 

https://lordstowntravel.com/tour/therusingaculturalfestival/

https://www.standardmedia.co.ke/ktnhome/video/watch/2000181766/abasuba-people-celebrate-culture-at-the-glamorous-rusinga-festival

کد خبر 17745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =