دیدگاه آمریکایی ها از جنگ اسرائیل و حماس

نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو، در تاریخ 27 نوامبر تا 3 دسامبر از تعداد 5203 بزرگسال انجام شده است. در نتایج، شاهد تفاوت های قابل توجهی در بین پاسخ دهندگان هستیم. این سوالات از سوی احزاب مختلف و سنین متفاوت پاسخ داده شده است و مشاهده می شود که نظرات متفاوتی نسبت به این جنگ وجود دارد.

نگرانی احزاب جمهوری خواه و دموکرات در مورد خشونت علیه یهودیان و مسلمانان آمریکا، باعث ایجاد شکاف حزبی گسترده در ایالات متحده شده است.از آنجایی که جنگ بین حماس و اسرائیل همچنان ادامه دارد، تعداد زیادی از آمریکایی ها (65 درصد) می گویند که حماس مسئول این درگیری های است. درمقابل نیز عده ای دولت اسرائیل (35 درصد) را باعث این درگیری ها می دانند.عده ی کمی از آمریکایی ها نیز اعلام کردند که مردم فلسطین (20 درصد) و مردم اسرائیل (13 درصد) باعث این جنگ هستند.

دیدگاه آمریکایی ها از جنگ اسرائیل و حماس

  • اکثر احزاب جمهوری‌خواه (73 درصد) و دموکرات‌ها (62 درصد) می‌گویند حماس مسئول این درگیری ها است. این در حالی است که دموکرات ها (50 درصد) بیش از جمهوری خواهان (21 درصد) می گویند که دولت اسرائیل مسئول این درگیری ها است.
  • حدود نیمی از بزرگسالان 18 تا 29 ساله (46 درصد) می گویند حماس مسئول این جنگ است. این رقم در میان گروه های سنی بالاتر، بیشتر است. (بیش از 60 درصد)

نگرانی دو حزب در مورد خشونت علیه یهودیان در ایالات متحده

نزدیک به نیمی از آمریکایی ها (48 درصد) می گویند که وقتی به این جنگ فکر می کنند، بسیار نگران احتمال افزایش خشونت علیه یهودیان در ایالات متحده هستند.

31 درصد دیگر می گویند که تا حدودی نگران این موضوع هستند. فقط 19 درصد نگرانی کمی در مورد افزایش خشونت علیه یهودیان آمریکایی دارند یا اصلاً نگران نیستند.

سهم تقریباً یکسانی از دموکرات ها (49 درصد) و جمهوری خواهان (48 درصد) می گویند که بسیار نگران احتمال افزایش خشونت علیه یهودیان در این کشور هستند.

دیدگاه آمریکایی ها از جنگ اسرائیل و حماس

دموکرات ها بیشتر از جمهوری خواهان نسبت به افزایش خشونت علیه مسلمانان ایالات متحده ابراز نگرانی می کنند.

حدود نیمی از دموکرات ها (53 درصد) می گویند که بسیار نگران احتمال افزایش خشونت علیه مسلمانان در ایالات متحده هستند. در مقابل، این نگرانی در جمهوری خواهان 22 درصد است.

واکنش دولت بایدن به جنگ اسرائیل و حماس بیشتر منفی بود تا مثبت

تقریباً یک سوم بزرگسالان (35 درصد) پاسخ دولت بایدن به جنگ اسرائیل و حماس را تأیید می کنند، در حالی که 41٪ موافق نیستند و 24٪ هم مطمئن نیستند.

دیدگاه آمریکایی ها از جنگ اسرائیل و حماس

  • جمهوری خواهان تقریباً دو به یک پاسخ دولت را تأیید نمی کنند (51٪ مخالف، 28٪ تأیید). دموکرات ها اختلاف بیشتری دارند: 44 درصد پاسخ دولت را تأیید می کنند، 33 درصد مخالف هستند و 22 درصد مطمئن نیستند.
  • بزرگسالان زیر 30 سال با واکنش دولت به درگیری مخالف هستند. فقط 19٪ تایید می کنند، در حالی که 46٪ مخالف هستند.

آمریکایی ها عموماً اعلام کردند که رئیس جمهور جو بایدن در برخورد با موضوع اسرائیلی ها و فلسطینی ها تعادل درستی ایجاد می کند (25 درصد)، همچنین 21 درصد اعلام کردند که بیش از حد از اسرائیلی ها و 16 درصد نیز اعلام کردند که بیش از حد از فلسطینی ها حمایت می کند. تقریباً از هر ده بزرگسال چهار نفر می‌گویند که مطمئن نیستند بایدن چگونه این موضوع را مدیریت می‌کند.

دیدگاه آمریکایی ها از جنگ اسرائیل و حماس

افکار عمومی در مورد عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس اختلاف نظر دارند

آمریکایی ها در مورد عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس اختلاف نظر دارند و تقریباً یک سوم (32 درصد) در اینباره مطمئن نیستند.حدود یک چهارم (27%) می گویند که اسرائیل در عملیات نظامی کنونی خود بیش از حد پیش می رود، در حالی که تقریباً همان تعداد (25%) می گویند که رویکرد درستی را در پیش گرفته است. همچنین 16 درصد از آمریکایی ها می گویند که اسرائیل از نظر نظامی به اندازه کافی پیش نمی رود.بیش از چهار نفر از هر ده دموکرات (45 درصد) می گویند که اسرائیل در عملیات نظامی خود علیه حماس زیاده روی می کند، در حالی که این رقم در جمهوری خواهان 12 درصد است.

دیدگاه آمریکایی ها از جنگ اسرائیل و حماس

یافته های مهم دیگر

حدود نیمی از آمریکایی ها می گویند راه حل دو کشوری هنوز در آینده امکان پذیر است. در حال حاضر، 52 درصد می گویند که در آینده می توان راهی برای همزیستی مسالمت آمیز اسرائیل و یک کشور مستقل فلسطینی پیدا کرد. 45 درصد می گویند این امکان پذیر نیست. دموکرات ها (62 درصد) بیشتر از جمهوری خواهان (43 درصد) می گویند که یک توافق صلح آمیز و دو دولتی امکان پذیر است.

دیدگاه آمریکایی ها از جنگ اسرائیل و حماس

حدود یک چهارم آمریکایی ها (26 درصد) جنگ اسرائیل و حماس را بسیار دقیق دنبال می کنند. 37 درصد دیگر می گویند که اخبار مربوط به جنگ را تا حدودی از نزدیک دنبال می کنند، در حالی که 36 درصد آنها اصلاً این اخبار را دنبال نمی کنند.مانند بسیاری از رویدادهای خبری بین المللی، جوانان نسبت به افراد مسن تر تحولات را با دقت کمتری دنبال می کنند. حدود یک سوم از بزرگسالان 50 ساله و بالاتر (35٪) می گویند که اخبار جنگ را به دقت دنبال می کنند، تقریباً دو برابر سهم افراد زیر 50 سال (18٪).آمریکایی‌هایی که توجه بیشتری به اخبار مربوط به جنگ داشته‌اند، بیشتر از دیگران درباره واکنش دولت نظر دارند و آن را تأیید می‌کنند.

منبع:www.pewresearch.org/politics/2023/12/08/americans-views-of-the-israel-hamas-war

کد خبر 17776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =