دانشگاه اوما درکشورکنیا ، یک مؤسسه معتبر آموزش عالی با تمام ویژگی های آموزش مبتنی بر اسلامی

دانشگاه اوما یک دانشگاه رسمی در کنیا است و توسط کمیسیون آموزش دانشگاهی (CUE) معتبر است.

این موسسه برای تامین اقلیت ها و جوامع مختلف در کنیا راه اندازی شد. این اولین موسسه اسلامی ارائه دهنده آموزش عالی در کشور است. این موسسه دوره های گواهی، دیپلم، مدرک و دوره های تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهد.

دانشگاه Umma از طریق سیستم عامل های مختلف از جمله؛ آموزش سنتی کلاس درس، آموزش از راه دور و باز، دوره های آنلاین و یادگیری با استفاده از فناوری مدرن را ارائه می دهد.

آموزش این دوره ها ، اخلاق اسلامی و جهت گیری اخلاقی را با یادگیری عملی در مورد تجارت و فناوری با هدف پرورش دانشمندان با تجربیات متنوع و رهبران با رویکرد اخلاقی به رهبری ترکیب می کند.

در مأموریت دانشگاه آمده است: « ارائه آموزش و آموزش دانشگاهی با کیفیت از طریق پرورش و ترویج خلاقیت و نوآوری، انتقال و ادغام دانش و فناوری به منظور تولید فارغ التحصیلان کل نگر با ارزش و صداقت بالا»

دانشگاه Umma دارای حدود 3000 دانشجو و تقریبا 200 کارمند واجد شرایط است.

دانشگاه اوما درکشورکنیا ، یک مؤسسه معتبر آموزش عالی با تمام ویژگی های آموزش مبتنی بر اسلامی

دانشگاه Umma توسط آژانس مسلمانان آفریقا (AMA) تأسیس شد که اکنون با نام Direct Aid International (DAI) شناخته می شود. این یک سازمان غیردولتی است که توسط یک پزشک مشهور کویتی به نام عبدالرحمن السمیت تأسیس شده است. السمیت، یک محقق اسلامی، پزشک و انسان دوست، به دلیل تلاش های بشردوستانه متعدد خود که 29 کشور آفریقایی را تحت پوشش قرار داد، شناخته شده بود.

او AMA را در سال 1981 تأسیس کرد و از سال 1987 تا زمان مرگش در سال 2013 به عنوان دبیرکل آن کار کرد. او همچنین آژانس امداد کویت را تأسیس کرد و از سال 1987 تا 2013 به عنوان مدیر عامل آن کار کرد.

السمیت همچنین هماهنگ کننده وابسته بهداشت سفارت کویت در کنیا بود.او تلاش های بشردوستانه زیادی در آفریقا داشت، از جمله ریاست هیئت علمی دانشکده شریعت و مطالعات اسلامی کنیا.

در سال 1998، السومیت کالج ثیکا را برای مطالعات شرعی و اسلامی تأسیس کرد و در سال 2001 تحت وزارت آموزش و پرورش به ثبت رسید. این موسسه در آن زمان برنامه های دیپلم در شریعت اسلامی و مطالعات اسلامی ارائه می کرد اما اکنون یک دانشگاه کاملاً پیشرفته مستقر در نامانگا، درشهرستان کاجیادو است.

در سال 2007، این موسسه برای اعتبار سنجی از کمیسیون آموزش دانشگاه درخواست داد. سپس به کمیسیون درخواست کرد که اجازه همکاری با دانشگاه بین المللی آفریقا در خارطوم، سودان برای ارائه برنامه های دو رشته ورتبه علمی را داشته باشد. لیسانس هنر در شریعت اسلامی و لیسانس هنر در معارف اسلامی.

دانشگاه اوما درکشورکنیا ، یک مؤسسه معتبر آموزش عالی با تمام ویژگی های آموزش مبتنی بر اسلامی

تجربه کار با یکدیگر کمک بزرگی به کالج بود که صاحبان آن احساس نیاز داشتند که آن را به جایگاه دانشگاه ارتقا دهند.

در سال 2013 به این مؤسسه نامه اقتدار موقت داده شد. در 18 اکتبر 2019، پس از آن که الزامات تعیین شده توسط وزارت آموزش را برآورده کرد.رئیس جمهور اوهورو کنیاتا منشوری را به دانشگاه اوما اعطا کرد. دکتر "محمد کرما" معاون فعلی دانشگاه است.

پردیس اصلی در امتداد جاده نایروبی-نامانگا، بین شهر ایسینیا و شهر کاجیادو واقع شده است.

پردیس دیگر در Thika، منطقه Makongeni و Garissa و Mombasa واقع شده است.

دانشکده ها:

دانشکده پرستاری

مدرسه شرع و معارف اسلامی

دانشکده تعلیم و تربیت و علوم اجتماعی

دانشکده تجارت و فناوری

دوره های آموزشی:

لیسانس هنر در مطالعات دینی، لیسانس هنر در شریعت اسلامی، لیسانس در معارف اسلامی، لیسانس مدیریت بازرگانی، لیسانس علوم کامپیوتر، گواهینامه در مدیریت بازرگانی.گواهینامه فناوری اطلاعات، دیپلم زبان عربی، دیپلم مدیریت بازرگانی، دیپلم فناوری اطلاعات و ارتباطات.

سایر دوره ها عبارتند از: لیسانس علوم تربیتی، دیپلم تحصیلات تکمیلی در آموزش، لیسانس رشد اولیه کودکی، لیسانس آموزش و پرورش گزینه ابتدایی، دیپلم در دوران اولیه کودکی، دیپلم در روانشناسی مشاوره، گواهی در دوران کودکی اولیه، گواهی در پزشکی قانونی .گواهی در روانشناسی مشاوره، گواهی جرم شناسی قانونی و کمک به قربانیان (FCVA)، کاهش بلایا و مدیریت، توسعه جامعه، جرم شناسی و مدیریت جرم، مطالعات صلح و درگیری، و گواهی پل زدن در ریاضیات.

کمک مالی / بورسیه تحصیلی دانشگاه اوما برای دانشجویان:

دانشگاه اوما در شهرستان کاجیادو یک برنامه بورسیه تحصیلی با 1.9 میلیارد شیلینگ را راه اندازی کرده است. برنامه موسوم به برنامه حمایت از دانشجویان دانشگاه Umma (UU-SSP) شاهد بهره مندی 2780 دانشجو از بورسیه تحصیلی و وام تحصیلی بدون بهره خواهد بود. این برنامه که مشارکتی بین دانشگاه، سازمان آموزش و توسعه آفریقا (AEDT) و Direct Aid International است، برای هفت سال آینده اجرا خواهد شد.

در طول راه اندازی در روز شنبه، ایل فرح، معاون دانشگاه Umma گفت که این برنامه توسط Direct Aid International حمایت شده است. این سازمان توسط تراست آموزش و توسعه آفریقا  یک سازمان غیرانتفاعی است که هدف آن توانمندسازی جوامع از طریق تأمین مالی آموزش است.

 

منابع:

 

1. https://whownskenya.com/umma-university-founder-campuses-faculties-courses-fees/

2. https://ayoma.co.ug/listing/umma-university/

3. https://www.citizen.digital/news/president-kenyatta-awards-charter-to-umma-university-270056

4. https://wardheernews.com/مصاحبه-با-معاون-معاون-رئیس-دانشگاه-اما/

5. https://www.youtube.com/watch?v=TD_1XDfveGw

6. https://www.umma.ac.ke/about/

7. https://elimishatrust.or.ke/we-do-all-the-hard-work-for-you/

8. https://www.umma.ac.ke/financial-aid/

9. https://www.umma.ac.ke/

کد خبر 17962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =