بیانیه شبکه روشنفکران، هنرمندان و جنبش های اجتماعی برای دفاع از بشریت - شعبه صربستان در دفاع از ملت  فلسطین

تعطیلات کریسمس در سرزمین مقدس امسال به دلیل نسل کشی وحشتناکی که علیه مردم فلسطین در حال وقوع است، بدون جشن های معمول گذشت. فلسطین امروز به جای جشن، درغم و اندوه بی اندازه و تحت ستم قرار دارد.

تعطیلات کریسمس در سرزمین مقدس امسال به دلیل نسل کشی وحشتناکی که علیه مردم فلسطین در حال وقوع است، بدون جشن های معمول گذشت. فلسطین امروز به جای جشن، درغم و اندوه بی اندازه و تحت ستم قرار دارد.ما شاهد کشتار مردم فلسطین هستیم که نیمی از قربانیان آن کودکان هستند.

سال گذشته با قتل‌عام‌هایی که ارتش اسرائیل با همدستی آمریکا و قدرت‌های اروپای غربی در فلسطین انجام داد، رقم خورد. سنگینی جنایات غزه باید بر دوش کسانی باشد که مقصرهستند. تمام بشریت باید احساس شرمندگی کند که در مقابل چشمانش آخرین اقدام تجاوزکارانه 75 ساله اسرائیل علیه فلسطین آشکار می شود.

اگر درست است که یک تصویر هزاران کلمه را بیان می کند، پس این درست تر است که یک تصویر تحریف شده می تواند بلندتر و مرگبارتر از یک میلیون کلمه دروغ بگوید. شاید روزی یک نفر داستانی عینی و درهمدلی با بچه های فلسطین بنویسد،. شاید او کودکی باشد که از رنج جان سالم به در برده است. یا فلسطینی که دفتر خاطرات خود را در زیر ویرانه های غزه برای ما می گذارد تا شهادت دهد و از حقیقت امروزِ مدفون در دریای لجن پراکنی دروغین درباره مبارزه "آزادیبخش" اسرائیل با "تروریسم" فلسطینی دفاع کند.

مردم محاصره شده غزه و فلسطین با عملیات نسل کشی نیروهای اشغالگر صهیونیستی روبرو هستند. نسل کشی در نوار غزه ادامه کارزار هماهنگ رژیم استعماری علیه جان، سرزمین و فرهنگ فلسطینی این مردم برای نزدیک به یک قرن است.

7 اکتبر 2023 در تاریخ بشریت نقش بست و آغاز مرحله خونین تر و خطرناک تر درگیری اسرائیل و فلسطین بود. تلافی اسرائیل برای حمله حماس در جنوب اسرائیل مرگبارترین، وحشیانه ترین و طولانی ترین حمله نظامی را به دنبال داشت و غزه را به یک گور دسته جمعی و سرزمین غیرقابل سکونت تبدیل کرد. کودکان و زنان، افراد بالغ، تحصیلکرده، افراد مسن کشته می شوند... بازماندگان، خانه های در حال سوختن خود را ترک می کنند و هیچ امیدی به بازگشت به سرزمین خود، قلب جهان، فلسطین ندارند.

قتل عام نژادپرستانه بر سر فلسطین مبتنی بر پاکسازی قومی با سوء استفاده فاحش از قدرت و زیر پا گذاشتن فاحش اصول و قواعد در روابط بین الملل به نفع رژیم آمریکا که اسرائیل را به عنوان ابزار امپریالیسم پیکربندی کرده است، صورت می گیرد.

درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری در غزه که بیان می‌کند اسرائیل باید به «حملات وحشیانه و محاصره غیرانسانی» خود در غزه در قالب پیش‌نویس قطعنامه پایان دهد، از سوی آمریکا مسدود شد. 13 کشور عضو 15 عضو شورای امنیت به قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی رای مثبت دادند و بریتانیای کبیر رای ممتنع داد. وتوی واشنگتن یک سوءقصد علیه صلح، اعتبار و توانایی شورای امنیت سازمان ملل برای انجام وظیفه خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی است. این توهین شرم آور دیگری به هنجارهای بشردوستانه بود که در آن ایالات متحده جان مردم را فدای اهداف امپریالیسم و ​​صهیونیسم می کند.

ما به نمایندگی از شاخه صربستان شبکه دفاع از بشریت، حمایت بی‌دریغ خود را از مقاومت مردم فلسطین و همبستگی با همه مردم رنج‌دیده اعلام می‌کنیم. وقت آن است که جهان چشمان خود را باز کند و میزان رنج یک مردم را ببیند.

شعبه صربستان شبکه دفاع از بشریت به درستی می ترسد که بخشی از جهان هنوز متوجه عواقب دیوانگی حریصانه امپراتوری های بزرگ و پروژه های آنها برای گسترش نفوذ و غارت آنها نشده است، احساس نمی کند، نمی بیند. . ما از شعری می‌ترسیم که از درد بافته شده باشد، مثل شعر میسون، شاعر سوری پناهنده - «انگار مرده‌ای». ما از خاطره ای می ترسیم که ما نیز ستون بودیم، پناهنده، تبعیدی و تنها، و هر کدام از ما می توانیم آن شویم. ترس موجهی از این احتمال وجود دارد که در آن زمان، و همچنین دیروز، آنها ما را نبینند یا فریادی را نشنوند که ما اکنون نمی توانیم آن را بشنویم، صدایی که از غزه می آید.

نگذاریم آخرین نفس بشریت امروز در فلسطین جلوی چشم همه جهان بمیرد!

همه اشک های انسان، گریه و گریه نشده، این پرسش بشری را مطرح می کند - آیا ما انسان ها به منشأ این رنج ها، درباره سرنوشت افراد بی حس، فلج، ناتوان، درباره احساسات مردمی که در معرض چنین رنج هایی قرار گرفته اند فکر می کنیم؟

سکوت بشریت همدستی در جنایت علیه فلسطین و ملت فلسطین است.

بنابراین، بیایید کسانی را که به دنبال صلح هستند، فراموش نکنیم، کسانی که آب برایشان فقط از ابرها در دسترس است، خانه هایشان به ویرانه هایی تبدیل شده است که در زیر آن اجساد پوسیده هزاران قربانی تجاوزات وحشیانه وجود دارد.

بیایید شمع حمایت و همبستگی در تاریکی آنها باشیم.

امروز مردم فلسطین نیاز مبرمی به همبستگی گسترده همه مردم آزادیخواه دارند.

این فراخوان برای همبستگی صرفا از موضع همبستگی انسان دوستانه یا نمادین نیست، بلکه بخشی جدایی ناپذیر از مبارزه مشترک و احساس وجود ما است. آنچه امروز در فلسطین رخ می دهد جدا از آنچه در جاهای دیگر اتفاق می افتد نیست. شکست حملات امپریالیستی در منطقه یک پیروزی برای همه ماست.

آزادی برای فلسطین!

بلگراد، 12 ژانویه 2024

پروفسورراتکو کرسمانوویچ

 Ratko Krsmanović. president of MOČ, professor of philosophy

2024/01/12

کد خبر 18157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =