نسل جدید آمریکایی های حامی فلسطین (آمار جدید)

https://al-akhbar.com/Images/ArticleImages/2024129204337295638421578172952103.jpg

برخلاف نسل‌های سابق، بسیاری از نسل جوان آمریکا نسبت به قضیه فلسطین تعصب شدید نشان می‌دهند و نسبت به متحدهای سنتی آمریکا در منطقه ابراز تردید می‌کنند. این دیدگاه که در بسترهایی مانند TikTok و X و انستگرام، یک گفتمان عمومی جدیدی را در مورد جنگ نابودی غزه ایجاد کرده است. 

در یک نظرسنجی توسط دانشگاه کوئینیپیاک، حمایت از مدیریت جنگ اسرائیل توسط بایدن در میان دمکرات ها و رای دهندگان دمکرات گرا 56 درصد بود. این در تضاد با درصد قابل توجه ۷۶ درصدی حمایت از عملکرد کلی بایدن در همان جمعیت است. شکاف بین نسل ها آشکارتر می شود زمانی که اعداد بر اساس سن تقسیم شوند. 69 درصد از دموکرات‌های زیر 35 سال پاسخ بایدن به جنگ را تأیید نمی‌کنند، در حالی که تنها 24 درصد تأیید می‌کنند.

از سوی دیگر، اکثریت دموکرات‌های 65 ساله و بالاتر (77 درصد) با مدیریت بایدن در این موضوع موافقت می‌کنند، در حالی که تنها 16 درصد مخالف هستند. علت اصلی این اختلاف تعصب بایدن نسبت به "اسرائیل" در جنگ غزه است. دموکرات های جوان به ویژه از این وضعیت ابراز نارضایتی می کنند. وقتی از دموکرات‌های زیر 35 سال پرسیده شد، اکثراً از فلسطینی‌ها (74 درصد) حمایت می‌کنند (تنها 16% آنها از اسراییل حمایت میکنند). در مقابل، دموکرات‌های ۶۵ ساله و بالاتر از اسرائیلی‌ها (۴۵ درصد) حمایت میکنند (۲۵ درصد از فلسطینی ها حمایت می‌کنند).

این توزیع سنی تفاوت عمیقتری را در نحوه نگاه دموکرات ها به اسرائیل به عنوان شریک ایالات متحده نشان می دهد. 70 درصد دموکرات‌ها عموماً معتقدند که حمایت از اسرائیل به نفع «منافع ملی» آمریکا است. با این حال، در میان دموکرات‌های زیر 35 سال، تنها 40 درصد از این دیدگاه حمایت می‌کنند، در حالی که اکثریت (52 درصد) مخالف هستند.

همچنین در مساله کمک های نظامی به اسراییل، این تضاد بین نسل‌ها مشاهده میشود. تنها ۲۱ درصد از دموکرات‌های جوان از کمک‌های نظامی حمایت می‌کنند، در حالی که ۷۷ درصد مخالف آن هستند. در حالی که دموکرات‌های مسن‌تر از این نوع کمک ها حمایت می‌کنند (با اختلاف 53 تا 32 درصد). به طور کلی، دموکرات‌ها و رای‌دهندگان دموکراتگرا در این موضوع اختلاف نظر دارند، 49 درصد مخالف کمک نظامی به اسرائیل و 44 درصد موافق هستند.

از اینجا متوجه می شویم که تمرکز ترامپ معطوف به گروه جوان در جامعه آمریکاست. امری که در نظرسنجی USA today حاکی از تغییر قابل توجهی در حمایت رای دهندگان زیر 35 سال است که به طور سنتی با حزب جمهوری خواه در مسائل کلیدی مخالف است و ترامپ اکنون با 37 تا 33 درصد پیشتاز است.

لازم به ذکر است، 40 درصد از یهودیان اسرائیل خواهان انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2024 هستند، در حالی که تنها 26.2 درصد از دونالد ترامپ حمایت می کنند.

الجیل Z ومواطنو الألفیة یناصرون السردیة الفلسطینیة: الانتخابات الأمیرکیة... غزة أولاً؟

کد خبر 18387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =