۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
 جشن بهار در چین

10 فوریه 2024، جشن سنتی ملت چین یا جشن بهار است. جشنوارۀ بهار، یکی از رسمی­ترین و متمایزترین جشنواره­های سنتی در چین است و در هفتاد و هشتمین جلسۀ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 22 دسامبر 2023 به عنوان تعطیلات سازمان ملل متحد تعیین شد.

     10 فوریه 2024، جشن سنتی ملت چین یا جشن بهار است. جشنوارۀ بهار، یکی از رسمی­ترین و متمایزترین جشنواره ­های سنتی در چین است و در هفتاد و هشتمین جلسۀ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 22 دسامبر 2023 به عنوان تعطیلات سازمان ملل متحد تعیین شد. در روزهای اخیر، سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) و مقر سازمان ملل متحد در وین برای اولین بار، سال نو چینی را رسماً جشن گرفتند. در حال حاضر، حدود 20 کشور در سراسر جهان، جشنوارۀ بهار را به عنوان یک تعطیلات قانونی تعیین کرده اند و حدود یک پنجم جمعیت جهان، آن را در اشکال مختلف جشن می­ گیرند. جشن جهانی، جشنوارۀ بهار را جهانی­ تر کرده است. انتشار گسترده ای از مفاهیم فرهنگی غنی، جشنوارۀ بهار را ترویج کرده و به طور مؤثر، مبادلات و یادگیری متقابل تمدن­ های مختلف در جهان را گسترش داده است. وانگ وانبین (Wang wen bin)، سخنگوی وزارت امور خارجۀ چین گفته است جشنوارۀ بهار، مفاهیم فرهنگی سنتی چین یعنی صلح و هماهنگی را ترویج می ­کند و تجسم روشن مبادلات و یادگیری متقابل بین تمدن چینی و تمدن­های دیگر است. وانگ وانبین گفت: «ما آرزو می ­کنیم که مردم همه کشورها، شادی جشنوارۀ بهار را به اشتراک بگذارند، نفس بهار را احساس کنند و با هم برای فردای شادتر و بهتر تلاش کنند».

     عید بهار چینی به طور مداوم به جای جای جهان می ­رود و جهان نیز با شور و شوق، از سال نو چینی استقبال می­ کند. بلاروس (Republic of Belarus) کنسرت سمفونی عید بهار سال نو را برگزار کرد که در آن، نوازندگان چینی و بلاروسی به طور مشترک، یک جشن صوتی و تصویری برای مخاطبان برگزار کردند. موزۀ هنر متروپولیتن در نیویورک آمریکا، جشن «عید بهار نو مبارک» را با اجرای رقص اژدها و نمایشگاه ­های ویژه برای سال اژدها برگزار کرد. با رسیدن جشنوارۀ بهار، از شرق به غرب، از نیمکرۀ شمالی تا نیمکرۀ جنوبی، کشورهای سراسر جهان «قرمز چینی» را روشن کرده اند تا فضای شاد و جشن را به اشتراک بگذارند و فرهنگ زیبا و رنگارنگ چینی را احساس کنند.

                                       جشن بهار در چین

                                       جشن بهار در چین

                                       جشن بهار در چین

                                       جشن بهار در چین

                                       جشن بهار در چین

                                       جشن بهار در چین

https://www.chinanews.com.cn/tp/hd2011/2024/02-06/1096417.shtml

https://news.ifeng.com/c/8WzPthp64CN

https://www.chinanews.com.cn/tp/hd2011/2024/02-02/1095978.shtml#nextpage

کد خبر 18441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =