۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
مرکز دین و صلح اندونزی

کنفرانس دین و صلح اندونزی یک سازمان غیر انتفاعی، غیر فرقه ای، غیر دولتی و مستقل است که به پیشبرد و ترویج گفتگوی بین ادیان، دموکراسی و صلح در اندونزی اختصاص دارد. ICRP توسط رهبران ادیان مختلف در اندونزی تأسیس شد. تلاش های ICRP برای تشویق گفتگو برای ایجاد یک زندگی مذهبی دموکراتیک، اومانیستی و کثرت گرایانه است.

Indonesian Conference on Religion and Peace یا مخفف ICRP

کنفرانس دین و صلح اندونزی یک سازمان غیر انتفاعی، غیر فرقه ای، غیر دولتی و مستقل است که به پیشبرد و ترویج گفتگوی بین ادیان، دموکراسی و صلح در اندونزی اختصاص دارد. ICRP توسط رهبران ادیان مختلف در اندونزی تأسیس شد. تلاش های ICRP برای تشویق گفتگو برای ایجاد یک زندگی مذهبی دموکراتیک، اومانیستی و کثرت گرایانه است. قبل از افتتاح آن در 12 جولای 2000 توسط رئیس جمهور اندونزی، عبدالرحمن وحید، تلاش هایی برای گفتگوی بین ادیان دراندونزی انجام شده بود.  ICRP همراه با نهادها و افراد مختلف که برای کثرت گرایی و صلح مبارزه می کنند، تأکید بیشتری بر تلاش برای حمایت از عدالت از دیدگاه های مختلف دارند: جنسیت، حقوق بشر، معنویت، اقتصاد، اجتماعی و سیاسی. ICRP فعالانه در توسعه مطالعات در مورد صلح و حل منازعه شرکت می کند و برای حقوق بشر و آزادی مذهب و عقیده مبارزه می کند.

چشم انداز: ایجاد جامعه ای صلح آمیز و مرفه در زمینه تنوع ادیان و عقاید در اندونزی

وظایف:

  • تقویت چند فرهنگی و کثرت گرایی در زندگی اجتماعی
  • ایجاد آگاهی نسبت به فرهنگ سالم دینداری، احترام متقابل و عاری از سوءظن متقابل در بین تمامی ارکان ملت به ویژه جوامع و نهادهای بین ادیانی.
  • تشویق تلاش برای گفتگو، مطالعات و راه حل مسائل اجتماعی-سیاسی و مذهبی در سطح منطقه ای، ملی، منطقه ای و بین المللی
  • تشویق همه احزاب، به ویژه جوانان، به احترام و قدردانی از تنوع و غنای سنت های زندگی مذهبی هر حزب.

ریاست فعلی این مرکز برعهده پروفسور عبدالمعطی از سازمان محمدیه است.

منبع :

سایت مرکز کنفرانس دین و صلح اندونزی

Indonesian Conference on Religion and Peace

کد خبر 18458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =