ارتقای موسسات پاکستانی به مهارت های دیجیتالی زنان کشور، با تلفن های هوشمند.

به مناسبت جشن روز جهانی زن در پاکستان، گروه اداره مخابرات پاکستان (PTCL)، صندوق فقر زدایی پاکستان (PPAF) و برنامه ملی حمایت روستایی پاکستان (NRSP) برای توانمند سازی زنان پاکستانی با تلفن های هوشمند و ارتقای مهارت های دیجیتالی، تحت برنامه توانمند سازی، برای توانمند سازی 100 زن کار آفرین، در منطقه هری پور، در ایالت خیبر پختونخوا، اقدام نموده است.

به مناسبت جشن روز جهانی زن در پاکستان، گروه اداره مخابرات پاکستان (PTCL)، صندوق فقر زدایی پاکستان (PPAF) و برنامه ملی حمایت روستایی (NRSP) برای توانمند سازی زنان پاکستانی با تلفن های هوشمند و ارتقای مهارت های دیجیتالی، تحت برنامه توانمند سازی، اقدام نموده و برای توانمند سازی 100 زن کار آفرین در منطقه هری پور، در ایالت خیبر پختونخوا در پاکستان، دست به دست هم داد. این ابتکار بخشی از برنامه "با اختیار" و یک تلاش یک ساله برای پر کردن شکاف دیجیتالی و تجهیز زنان به ابزارهای ضروری و دانش مالی لازم، برای ایجاد مشاغل پایدار است. تحت برنامه "با اختیار"، گروه اداره مخابرات پاکستان گوشی‌ های هوشمندی با سیم ‌کارت‌ های از پیش شارژ شده را توزیع کرد، بسته‌ های داده رایگان یک ساله را ارائه کرد و راه‌ اندازی کیف پول‌ های موبایل توسط سیستم انتقال پول (Paisa U) را با همکاری بانک شرکت (U) تامین مالی خر(Microfinance)، تسهیل کرد. در مرحله دوم، این گروه آموزش‌ های بازاریابی دیجیتالی و مالی را برای توانمند سازی شرکت‌ کنندگان برای باز کردن برنامه ‌های آنلاین جدید و موفقی را ارائه می ‌دهد. با درک نقش حیاتی مهارت فنی در موفقیت کار آفرینی، برنامه "با اختیار" زنان کار آفرین پاکستانی را از طریق جلسات آموزشی جامع در مدیریت مالی و بازاریابی دیجیتالی، به دانش و مهارت های لازم مجهز می کند. از طریق این جلسات آموزشی، گروه‌های اداره مخابرات پاکستان تلاش می ‌کنند تا زنان را توانمند سازند تا با اطمینان در چشم‌ انداز دیجیتالی، حرکت کنند و کسب‌ و کار خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنند، که منجر به ایجاد پایگاه مشتری گسترده ‌تری می ‌شود. سید عاطف رضا، مدیر ارشد بازاریابی اداره مخابرات پاکستان  و شرکت یو فون 4 جی درباره این ابتکار، گفت: " ما معتقدیم گروه اداره مخابرات پاکستان نوآوری سنگ بنای پیشرفت اجتماعی است. چشم انداز ما فراتر از ارائه راه حل های اتصال است. ما به طور فعال مشارکت های استراتژیک، مانند شراکت با صندوق فقر زدایی پاکستان (PPAF)، برنامه ملی حمایت روستایی(NRSP) و بانک یو (U Bank) را ایجاد می کنیم تا در توسعه بلند مدت سرمایه گذاری کنیم. برنامه “با اختیار” نمونه ای از این تعهد است و ما عمیقاً در توانمند سازی زنان کار آفرین با تجهیز آن ها به ابزارها و منابع مورد نیاز برای پیشرفت، سرمایه گذاری کرده ایم. موفقیت ها را تقویت کنید و مشارکت گروهی را در اراده همه جانبه اجتماعی و اقتصادی پاکستان انجام دهید. نادر گل، مدیر عامل صندوق فقر زدایی پاکستان، با تاکید بر نیاز به توانمند سازی زنان جوان، به‌ ویژه آن‌ هایی که به مناطق حاشیه ‌نشین تعلق دارند، اظهار داشت: "فراگیری فناوری دیجیتالی برای زنان ضروری است تا دنیایی از فرصت‌ ها را باز کنند و رشد شخصی و حرفه ‌ای خود را به پیش ببرند. وی گفت: با ارائه آموزش سواد دیجیتالی به کار آفرینان زن مشتاق در منطقه هری پور، صندوق فقر زدایی پاکستان نقش مهمی را در تقویت مهارت های بازاریابی زنان و تقویت کسب و کار در پلت فرم های دیجیتالی ایفا می کند و حرکتی را به سمت فراگیری و رفاه بیشتر تحریک می کند. با اجرای این ابتکارات استراتژیک، گروه اداره مخابرات پاکستان خود را به عنوان یک تشکیلات دهنده برای تقویت توانمندی اقتصادی زنان، پرورش آینده عادلانه تر و مرفه برای پاکستان قرار می دهد.

منبع:

خبرگزاری "پرو پاکستانی" مورخ 17 اسفند ماه 1402

https://propakistani.pk/2024/03/08/jazz-and-tech-valley-join-forces-to-empower-young-minds-with-digital-safar-program/

بنظر می رسد تمام موسسات پاکستان برای توانمندی زنان در محیط دیجیتالی سعی و تلاش می کنند تا زنان پاکستانی در توسعه و پیشرفت پاکستان نقش برابری را داشته باشند.

کد خبر 18894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =