کارشناسان ظهور حرفه های جدید را در آموزش طی 20 سال آینده پیش بینی می کنند

«RBC Trends» پیش بینی های آینده پژوهان روسی و خارجی را تجزیه و تحلیل کرد و فهرستی از 150 حرفه را تهیه کرد که بیشترین تقاضا را در 30 سال آینده خواهند داشت. در گزارش این نشریه در مورد تخصص های 19 حوزه از بیوتکنولوژی و رباتیک گرفته تا حوزه اجتماعی و رسانه های جمعی بحث می شود. این نشریه  که به صورت دوره ای این فهرست را به روز می کند، دارای طیف وسیعی از حرفه های مرتبط با آموزش و همچنین محصولات و خدمات  مرتبط با کودکان است.

انتظار می رود که این مشاغل طی 15-20 سال آینده ظاهر شوند.

«RBC Trends» پیش بینی های آینده پژوهان روسی و خارجی را تجزیه و تحلیل کرد و فهرستی از 150 حرفه را تهیه کرد که بیشترین تقاضا را در 30 سال آینده خواهند داشت. در گزارش این نشریه در مورد تخصص های 19 حوزه از بیوتکنولوژی و رباتیک گرفته تا حوزه اجتماعی و رسانه های جمعی بحث می شود. این نشریه  که به صورت دوره ای این فهرست را به روز می کند، دارای طیف وسیعی از حرفه های مرتبط با آموزش و همچنین محصولات و خدمات  مرتبط با کودکان است.

در این مبحث، حرفه های آینده به عنوان تخصص هایی در تقاطع چندرشته ای درک می شوند. کارشناسان بر این باورند که آنها طی 15 تا 20 سال ظهور خواهند کرد و تخصص های موجود را تکمیل یا جایگزین خواهند کرد.

مشاغل در آموزش و پرورش

در بخش آموزش، اشاره شده است که قبلاً مردم به مفهوم یادگیری «مادام العمر» پایبند هستند و کارشناسان معتقدند در آینده سیستم آموزشی عمومی با رویکرد فردی و شخصی سازی شده برای هر دانش آموز جایگزین می شود که در آن مربیان از سنین پایین استعدادهای هر فرد را شناسایی و شکوفا می کنند. این فهرست شامل 11 شغل مرتبط با آموزش در آینده است که شامل موارد زیر می شود:

  • معلم دوران کودکی - مربی ای که نه تنها به کودکان کمک می کند تا پتانسیل خود را بیاموزند و توسعه دهند، بلکه بر مشارکت در تعامل معنادار و کشف ایده ها و مشکلات محلی تأکید می کند.
  • مشاور آموزش مداوم - متخصصی که مناسب ترین برنامه های آموزشی پیشرفته را انتخاب می کند و همچنین توصیه هایی در مورد مسیرهای شغلی جدید و همچنین نحوه ادغام آموزش در زندگی ارائه می دهد.
  • هماهنگ کننده پلت فرم آموزشی آنلاین - کسی است که روند ایجاد دوره های آنلاین را همراهی می کند، آنها را سازماندهی و ترویج می کند و همچنین ارتباط بین معلمان و دانش آموزان را تعدیل می کند و توصیه هایی را برای بهبود بستر ارائه می دهد.
  • معلم هوش مصنوعی - معلمی که نحوه استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی را به بهترین نحو ممکن آموزش می دهد.
  • بهینه ساز حافظه- متخصصی است که با استفاده از ایمپلنت های دیجیتالی خاص، حجم حافظه کاری فرد را افزایش می دهد و دانش غیر ضروری را حذف می کند.

پنج حرفه ذکر شده فقط در حال حاضر در فهرست ارایه شدند و شش حرفه دیگر قبلاً در آن بودند. عبارتند از:

  • توسعه دهنده مسیر آموزشی؛
  • راهنمای شخصی برای آموزش و رشد شغلی؛
  • متخصص در استعدادیابی و توسعه؛
  • استاد بازی (معلمی که نه تنها به موضوع و روش های تدریس آن تسلط دارد، بلکه می داند چگونه اطلاعات را به شکلی بازی گونه ارائه کند و موقعیت های بازی را شبیه سازی کند) ؛
  • نویسنده دوره های آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی (متخصص فناوری اطلاعات در توسعه دوره های آنلاین است که می تواند با دانش و علایق دانش آموز تطبیق یابد که در آن نقش معلم به طور جزئی یا کامل توسط هوش مصنوعی انجام می شود) ؛
  • مربی تناسب اجزا ذهن (کسی که با استفاده از تکنیک های خاص به رشد مهارت های شناختی کمک می کند).

تخصص های مرتبط با کالاها و خدمات کودکان

کارشناسان بر این باورند که در آینده، بسیاری از محصولات کودکان به عنوان محصولات آموزشی طراحی خواهند شد، زیرا حتی کارتون ها و بازی های ویدیویی نیز علایق، ارزش ها و ایده های جهان را شکل می دهند. در بخش کالا و خدمات برای کودکان، تنها چهار حرفه وجود دارد:

  • یک متخصص در مورد تصویر کودک آینده - کسی که به دانش آموزان کمک می کند تا مسیرهای توسعه شخصی را از جمله انتخاب دوره ها و بخش ها مطابق با علایق و توانایی های آنها شکل دهند.
  • طراح رباتیک کودکان - متخصصی است که نه تنها ربات ها، بازی ها و ابزارهایی را برای توسعه و یادگیری توسعه می دهد، بلکه در فرآیند معرفی چنین فناوری هایی در برنامه های آموزشی جاری نیز مشارکت خواهد داشت.
  • متخصص تحقیق و توسعه کودکان - شخصی که فعالیت های خلاقانه کودکان را به گونه ای سازماندهی می کند که از طریق بازی ها، کاردستی ها و نقاشی ها بتوانند فانتزی ها، افکار و ایده های کودکان در مورد دنیای اطراف خود را تجزیه و تحلیل کنند و سپس آن را تطبیق داده و به عنوان ایده های جدید ارائه دهند. برای تولید کنندگان کالاهای مختلف؛
  • معمار محصول چندرسانه ای - متخصصی که محصولات مختلفی را با شخصیت های یکسان ایجاد می کند و طرح داستان ها را از طریق استفاده از انواع رسانه های مدرن - فیلم، بازی، کمیک و سایر محتواها گسترش می دهد.

منبع:

https://skillbox.ru/media/education/eksperty-prognoziruyut-poyavlenie-novykh-professiy-v-sfere-obrazovaniya/

کد خبر 18967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =