نقش و جایگاه قزاقستان در سازمان همکاری شانگهای

قاسم ژومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان با ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای دیدار کرد. طرفین در مورد مسائل مربوط به بهبود بیشتر کار سازمان همکاری‌ شانگهای تبادل‌نظر کردند.

در این نشست، قاسم ژومارت توکایف خاطرنشان کرد که قزاقستان اهمیت فوق‌العاده‌ای برای نشست آینده سازمان همکاری شانگهای آستانه که به موضوع «تقویت گفتگوی چندجانبه - پیگیری صلح و توسعه پایدار» اختصاص خواهد داشت، قائل است.

رئیس‌جمهور قزاقستان گفت: ”من فکر می‌کنم ما باید همکاری نزدیک داشته باشیم زیرا نشست آستانه با توجه به شرایط ژئوپلیتیک فعلی بسیار مهم است. تمام جهان نظاره‌گر اجلاس، تصمیمات و مذاکرات آن است. آنطور که من متوجه شدم، همه سران عضو سازمان همکاری شانگهای قصد دارند در این اجلاس شرکت کنند. قزاقستان به عنوان کشور میزبان تمام تلاش خود را برای برگزاری موفقیت‌آمیز این اجلاس انجام خواهد داد“.

ژانگ مینگ به سهم قابل‌توجه قزاقستان در توسعه پتانسیل سازمان اشاره کرد و گفت: ”من از تلاش‌های عظیم قزاقستان به عنوان کشور عهده‌دار ریاست اجلاس و همچنین توجه ویژه‌ای که جنابعالی به بهبود فعالیت‌های سازمان همکاری شانگهای دارید، بسیار قدردانی می‌کنم. ما انتظار داریم اجلاس آستانه بسیار موفق باشد“.

همانطور که رئیس دولت تأکید کرد، کشور ما سازمان همکاری شانگهای را یک مکانیسم مؤثر برای برانگیختن فرایندهای امنیتی منطقه‌ای، همکاری‌های تجاری و اقتصادی و مبادلات فرهنگی و بشردوستانه می‌داند. رئیس‌جمهور قزاقستان همچنین اهمیت کار دقیق بر روی محتوای اسناد نهایی اجلاس را مورد توجه قرار داد به گونه‌ای که دیدگاه‌ها و مواضع همه کشورهای عضو سازمان لحاظ شود.

لازم به ذکر است که برگزاری مجمع دیجیتال سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان توسط قاسم ژومارت توکایف در اجلاس مجازی سازمان همکاری شانگهای در 4 ژوئیه 2023 آغاز شد. رئیس‌جمهور تاکید کرد که کاهش سیستماتیک شکاف دیجیتال باید به یک اولویت واقعی در فعالیت‌های سازمان همکاری شانگهای تبدیل شود.

منبع:

https://www.inform.kz/ru/kazahstan-pridaet-isklyuchitelnoe-znachenie-predstoyashemu-astaninskomu-sammitu-shos-prezident-rk-35aaae

کد خبر 19011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =