افتتاح شعبه یک دانشگاه معتبر کره ای در قزاقستان

سیاست نوربک وزیر علوم و آموزش عالی جمهوری قزاقستان در سفر خویش به کره جنوبی پیشنهادی مبنی بر افتتاح شعبه خارجی دانشگاه KAIST در قزاقستان ارائه کرد. این موسسه آموزشی به عنوان نوآورترین دانشگاه در منطقه آسیا و اقیانوسیه شناخته می‌شود .

سیاست نوربک با لی جونگ هو  وزیر علوم و  فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری کره دیدار و گفتگو کرد . وزارت علوم و آموزش عالی قزاقستان گزارش داد که آنها در مورد همکاری دو کشور در  زمینه علم و  فناوری‌های دیجیتال گفتگو کردند. نوربک از دستور رئیس جمهور قزاقستان مبنی بر افتتاح سه مدرسه برای مطالعه هوش مصنوعی در قزاقستان خبر داد.

" وزارت علوم و آموزش عالی قزاقستان فعالانه در تلاش است تا  دستورات رئیس دولت مبنی بر  اعزام سالانه بالغ بر 500 دانشجو به  دانشگاه ها و  موسسات تحقیقاتی برجسته جهان برای دوره‌های کارآموزی را اجرا کند. تاکید ویژه بر آموزش و  بازآموزی پرسنل مهندسی و فنی است.  نوربک گفت :  در این راستا گسترش همکاری‌ها میان کشورهای ما در قالب برنامه‌های  بولاشاک  و کارآموزی علمی  برای 500 دانشجو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ، همانطور که می‌دانید کره جنوبی در این زمینه به نتایج پیشرفته‌ای دست یافته‌است.

در  این نشست، وی  پیشنهاد کرد که امکان افتتاح شعبه خارجی دانشگاه KAIST در  قزاقستان را بررسی و در دستور اقدام قرار دهد. لی  جونگ هو قول داد که برای افتتاح شعبه در قزاقستان نهایت تلاش خود را انجام دهد.

لی جونگ هو همچنین در مورد اجرای پروژه K-cloud صحبت کرد و پیشنهاداتی نیز ارائه کرد . برنامه‌های بورس تحصیلی قزاقستان و کره برای دستیابی به نتایج بهتر در علم ترکیب شود. در ادامه  این دیدار طرفین امکان امضای یادداشت تفاهم  توسعه علم بین دو کشور را بررسی کردند.

دانشگاه KAIST در سطح بین المللی  و  در جامعه دانشگاهی جهانی به دلیل تحقیق و  توسعه نوآورانه خود در  زمینه‌های مهندسی برق، علوم کامپیوتر، مهندسی مکانیک و  مهندسی مشهور است. این دانشگاه به عنوان نوآورترین دانشگاه در  منطقه آسیا و اقیانوسیه انتخاب شده است و  همچنین در رتبه سوم  بهترین دانشگاه های جهان زیر 50 سال  توسط  مجله Times Higher Education قرار گرفته است.

منبع:

https://baigenews.kz/filial-prestizhnogo-koreyskogo-universiteta-mogut-otkryt-v-rk_173300/

کد خبر 19047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =