توافق قزاقستان و تایلند برای حذف ویزای مسافرتی 30 روزه

بنا بر اطلاع‌رسانی خبرگزاری کازینفورم، در تاریخ 18 آوریل 2024 دولت جمهوری قزاقستان قطعنامه‌ای با کشور تایلند به امضا رساند که در پی آن شهروندان دو کشور می‌توانند به مدت 30 روز بدون نیاز به دریافت ویزا به آن کشور سفر کنند.

بر اساس این سند، شهروندان هر یک از این دو کشور که دارای اسناد مسافرتی معتبر برای مدت شش ماه یا بیشتر هستند، می‌توانند بدون ویزا حداکثر تا 30 روز تقویمی در قلمرو کشور دیگری ورود، خروج، ترانزیت و اقامت موقت داشته‌باشند. در مجموع، اقامت بدون ویزا نباید بیش از 90 روز در هر 180 روز باشد.

اگر شهروندان هر دو کشور قصد اقامت در قلمرو کشور طرف مقابل را برای بیش از 30 روز تقویمی داشته باشند، باید ویزای مناسب دریافت کنند.

در این توافقنامه همچنین آمده است که هر یک از طرفین ممکن است بنا به صلاحدید مقامات مرزی یا مهاجرتی خود، از ورود اتباع کشور دیگر به خاک خود خودداری کنند.

مراد نورتلو، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری قزاقستان به نمایندگی از سوی دولت این کشور دستور دارد که این توافقنامه را امضا کند.

گفتنی است که در رتبه بندی کشورها بر اساس قدرت پاسپورت تا تاریخ 1 ژوئیه 2023، قزاقستان از 97 به رتبه 53 دست یافت. شهروندان با پاسپورت قزاقستان می توانند بدون ویزا از 39 کشور بازدید کنند، برای 52 کشور دیگر می توانند در بدو ورود ویزا دریافت کنند و برای 107 کشور نیاز به ویزا دارند.

منابع:

https://www.inform.kz/ru/v-tailand-na-30-dney-bez-vizi-pravitelstvo-kazahstana-odobrilo-soglashenie-b2503f

https://kapital.kz/gosudarstvo/119082/tailand-vvodit-vremennyy-bezvizovyy-rezhim-dlya-grazhdan-rk.html

کد خبر 19207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =