بسیاری از آمریکایی ها بر این باور هستند که نفوذ چین، روسیه و ایران در حال افزایش است؛ درحالی که نفوذ آمریکا و کشورهای اروپای در حال کاهش می باشد

این گزارش مربوط به مرکز نظرسنجی تحقیقات پیو می‏ باشد و از تاریخ 1 الی 7 آوریل 2024 در میان 3600 بزرگسال آمریکایی انجام شده است.

با نزدیک شدن به هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل ناتو، آمریکایی ها به طور فزاینده ای در دیدگاه های خود در مورد ائتلاف ناتو اختلاف دارند. اکثر آنها همچنان معتقدند که ایالات متحده از عضویت خود در ناتو سود می برد، اما اختلافات حزبی در سال های اخیر افزایش یافته است.

بسیاری از آمریکایی ها بر این باور هستند که نفوذ چین، روسیه و ایران در حال افزایش است؛ درحالی که نفوذ آمریکا و کشورهای اروپای در حال کاهش است

سه چهارم احزاب دموکرات‌ به ناتو امتیاز مثبت می‌دهند. این در حالی است که تنها 43 درصد از احزاب جمهوری‌خواه با آن موافق هستند و بیشترین رای آنان نیز 55 درصد در نظرسنجی سال 2022 بود که بلافاصله پس از حمله روسیه به اوکراین انجام شد.

دیدگاه‌های دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان درباره کمک به اوکراین و اینکه آیا حمایت از اوکراین در راستای منافع ایالات متحده است یا به آن آسیب می‌زند، به شدت متفاوت هستند.

سهم آمریکایی‌هایی که معتقدند ایالات متحده به اندازه کافی از اوکراین حمایت نمی‌کند، در ماه‌های اخیر، به دنبال شکست‌های اوکراین در میدان جنگ و بحث طولانی‌مدت کنگره درباره ارسال کمک، اندکی افزایش یافته است. (این نظرسنجی قبل از اینکه جو بایدن بسته کمکی برای اکراین را که نزدیک به 61 میلیارد دلار بود را امضا کند انجام شد.)

تقریباً 24% (یک چهارم) آمریکایی ها می گویند که ایالات متحده کمک کافی به اوکراین ارائه نمی کند، در حالی که در نظرسنجی نوامبر 2023، این رقم 18 درصد بود. با این حال، تعداد بیشتری از آمریکایی ها (31٪) فکر می کنند که ایالات متحده کمک های زیادی ارائه می دهد، و 25٪ معتقدند که مقدار مناسبی را ارائه می دهد.

دیدگاه ها در مورد این موضوع به طور قابل توجهی در احزاب متفاوت است. در حال حاضر، 36 درصد از دموکرات‌ها می‌گویند که ایالات متحده کمک کافی ارائه نمی‌کند. در مقابل، تنها 13 درصد از جمهوری خواهان می گویند که ایالات متحده به اندازه کافی از اوکراین حمایت نمی کند و همچنین 49 درصد جمهوری خواهان معتقدند که بیش از حد از اوکراین حمایت می کنند.

علاوه بر تغییر دیدگاه‌ها در مورد ناتو و اوکراین در چند سال گذشته، آمریکایی‌ها به طور فزاینده‌ای به این باور رسیده‌اند که قدرت ایالات متحده در صحنه جهانی رو به افول است. 54 درصد مردم بر این باور هستند که نفوذ آمریکا اخیرا ضعیف‌تر شده است، در حالی که دو سال پیش این رقم 47 درصد بود. این ارقام در مورد بریتانیا، فرانسه و آلمان که از متحدان اصلی آمریکا در اروپا هستند نیز کاهش یافته است.

بسیاری از آمریکایی ها بر این باور هستند که نفوذ چین، روسیه و ایران در حال افزایش است؛ درحالی که نفوذ آمریکا و کشورهای اروپای در حال کاهش است

در همین حال، حدود چهار نفر از هر ده نفر اعلام کرده اند که چین، روسیه و ایران (کشورهایی که اغلب در نقطه مقابل ایالات متحده محسوب می‌شوند) در حال افزایش نفوذ خود هستند.

جمهوری خواهان بیشتر از دموکرات ها معتقدند چین، روسیه و ایران در حال افزایش قدرت هستند. آنها همچنین بیشتر بر این باورند که ایالات متحده، فرانسه و آلمان ضعیف تر شده اند.

منبع:

https://www.pewresearch.org/global/2024/05/08/growing-partisan-divisions-over-nato-and-ukraine/

کد خبر 19480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =