سیزدهمین جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای (A MAZE ) در برلین

سیزدهمین جشنواره بین المللی بازی‌های رایانه‌ای مستقل «اِ مِیز»(A MAZE )‌ 19 تا ۲۲ اردیبهشت در برلین، پایتخت آلمان برگزارشد. این جشنواره ۴ روزه جایی برای کشف آخرین بازی‌های ویدئویی مستقل و ابتکاری است.

این رویداد سه و نیم روزه تمام تازه‌های دنیای بازی های مستقل را به نمایش گذاشت و سازندگان ‌بازی‌های تجربی و واقعیت مجازی، هنرمندان دیجیتال، نوازندگان و دیگر هنرمندان و مبتکران از کشورها و شرکت‌های مستقل مختلف را گردهم ‌آورد. «فی ماگاس»، پژوهشگر حوزه بازی‌های رایانه‌ای برای بررسی تازه‌های این حوزه به «هزارتو»‌ آمده است. او که چند سالی است مجذوب بازی‌های مستقل است در این باره گفت: «به نظر من تنوع زیادی در این بازی‌ها وجود دارد. پلت‌فرم‌های معمولی نسبتا استاندارد هستند. اما به اعتقاد من، چنین بازی‌های خلاقانه‌ای جذاب‌تر هستند.»

جشنواره هزار تو از سال ۲۰۰۸ تاکنون، به استثنای سال‌های همه‌گیری کووید، برگزار شده و یکی از مهم‌ترین رویدادهای این حوزه از بازی‌های رایانه‌ای است.«تورستن ویدمن»، موسس و مدیر این جشنواره درباره برگزاری آن گفت: «مردم محتوی بیشتری می خواهند. نه فقط صرفا برای سرگرمی، بلکه بازی‌های انعکاسی و هوشمند. درست مثل یک کتاب یا یک فیلم خوب. بسیاری از بازی‌هایی که در این جشنواره حضور دارند سیاسی هستند و با جنگ و دیکتاتوری سروکار دارند و سازندگان خلاقیت و داستان‌سرایی را بر جذابیت جریان اصلی ترجیح می‌دهند.ویدمن افزود: «ما این سوال را نمی پرسیم که «چه چیزی بهترین فروش را دارد»؟ صنعت بازی می‌خواهد فروش کند و من این را درک می‌کنم. ولی ما نمی خواهیم فقط فروش داشته باشیم، بلکه می خواهیم محتوای خوب نشان دهیم. می‌خواهیم دنیا را با بازی‌هایمان متحول کنیم.»‌

(A MAZE )یک سازمان بین‌المللی هنر و رسانه با تمرکز بر بازی‌های ویدیویی و رسانه‌های سرگرم‌کننده در حوزه تجربی است. این سازمان که در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد، مجموعه‌ای از رویدادها را نیز برگزار می‌کند: نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها که مشهورترین جشنواره آنها A MAZE / Berlin  است که به گفته سازمان در وب‌سایتشان، «بازی‌های جنجالی همراه با سازندگانشان را به نمایش می‌گذارد. امسال، سیزدهمین دوره فستیوال بین‌المللی بازی و رسانه‌های سرگرم‌کننده A A MAZE / Berlin   از ۸ تا ۱۱ مه ۲۰۲۴ برگزار شد. در این جشنواره ۲۸۳ اثر از ۶۰ کشور شرکت کرده بودند. در حالی که جشنواره دارای یک بخش آنلاین بود، چهار مکان حضوری نیز برای ارائه بازی ها در نظر گرفته شده بودند که شامل: Silent Green، استودیو ترنس‌مدیاله، پانکه کالچر و HAU (Hebbel am Ufer, HAU2) که همگی در برلین، آلمان قرار دارند.

جوایز این دوره جشنواره

امسال در مجموع هفت جایزه اهدا شد.

سیزدهمین جشنواره بین¬المللی بازی¬های رایانه ای (A MAZE ) در برلین

جایزه «لحظه دیجیتال» به بازی Grunn ساخته شده توسط توسعه‌دهنده هلندی، «تام فان دن بوگارت»، تعلق گرفت. این بازی ترسناک روی پلتفرم‌های کامپیوتر و مک، بر کاوش یک روستا و چیدن علف‌های بلند توسط بازیکن تمرکز دارد.

جایزه «ماشین انسانی انسان» به بازی Waxwing ساخته شده توسط توسعه‌دهنده آمریکایی Common Opera تعلق گرفت. این بازی به عنوان یک بازی آرکید کنترل دومرحله‌ای با ناوبری دقیق معرفی می‌شود.

جایزه «بخش بلند» به بازی علمی تخیلی ترسناک [ECHOSTASIS] ساخته شده توسط توسعه‌دهنده ایرلندی Enigma Studio تعلق گرفت.بازی BlueSuburbia به کارگردانی «ناتالی لاوهِد»، توسعه‌دهنده اهل اسلوونی، برنده جایزه کاوشگر شد. این بازی که به عنوان یک بازی ترسناک اتمسفریک توصیف شده، دنیای رویایی و شعر را با هم ترکیب می‌کند.

بازی Non-Virtual Reality Games به کارگردانی استودیوی هلندی ۳m Jump برنده جایزه تماشاگران شد.
واقعیت مجازی بدون هدست! مجموعه‌ای از بازی‌هایی که فقط با کنترلرهای VR بازی می‌کنید و نیازی به هدست ندارید. این بازی‌ها به جای تصاویر، فقط از لرزش و صدا برای انتقال بازی استفاده می‌کنند و در حالی که شما در دنیای واقعی بازی می‌کنید، این حس‌ها را منتقل می‌نمایند.بازی Minatures ساخته شده توسط استودیوی تعاملی Other Tales Interactive از دانمارک، برنده جایزه بال‌ها شد. این بازی به عنوان یک مجموعه بازی روایت‌محور و انیمیشن تعاملی توصیف شده است.

بازی No Case Should Remain Unsolved به کارگردانی «سومی»، توسعه‌دهنده اهل کره جنوبی، برنده جایزه شگفت‌انگیزترین بازی شد. این بازی به عنوان یک بازی ماجراجویی کارآگاهی غیرخطی توصیف شده و یک بازی کارآگاهی است که در آن بازیکنان قطعات حافظه را کشف و کنار هم قرار می‌دهند تا پرونده‌ای فراموش شده را حل کنند.

جشنواره A MAZE روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت 1403 آغاز شد و تا روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ادامه داشت و برندگان توسط هیئت داوران بین رشته ای، بین المللی و 100% مستقل انتخاب شدند.

منبع :  Amaze-berlin - games

کد خبر 19630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =