حزب اتحاد دموکراتیک برای تنوع و بیداری درگذشت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت

حزب تازه تاسیس ترکیه،اتحاد دموکراتیک برای تنوع و بیداری (DAVA)حادثه سقوط بالگرد ریاست جمهوری ایران و شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان را تسلیت گفت.

متن نامه  اتحاد دموکراتیک برای تنوع و بیداری (DAVA) خطاب به آقای مخبر به شرح  ذیل است:

جناب آقای معاون اول محترم،

خبر سقوط بالگرد و درگذشت جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محترم، جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و شش تن دیگر از سرنشینان، با اندوه و تأسف عمیق توسط «اتحادیه دموکراتیک برای تنوع و بیداری» (DAVA) دریافت شد. DAVA مراتب همدردی عمیق خود را به دولت جمهوری اسلامی ایران، مردم ایران و خانواده‌های جان‌باختگان این سانحه ابراز می‌دارد. از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای درگذشتگان رحمت و مغفرت خواهانیم.

با احترام/ هیئت مدیره  DAVA

فرانکفورت ام ماین، 22 مه 2024

حزب تازه تاسیس ترکیه، اتحاد دموکراتیک برای تنوع و بیداری (DAVA) یک حزب سیاسی آلمانی است که هدف خود را حمایت از اقلیت های ملی مسلمان در آلمان اعلام کرده است. این حزب روابط نزدیک با دولت ترکیه و حزب حاکم آن دارد و برخی رسانه ها آن را «حزب اردوغان» می نامند. این حزب که برای ترک ها و مسلمانان کار می کند اعلام کرده است که افزایش نژادپرستی، بیگانه هراسی در دستور کار آنها قرار دارد.
گفتنی است،بر اساس اعلامیه تأسیس این حزب، «اتحادیه دموکراتیک برای تنوع و بیداری» خواستار اعطای حقوق کامل به افراد خارجی تبار است و اشاره می کند که اغلب اوقات هنگام جستجوی آپارتمان یا شغل، و همچنین در بسیاری از موقعیت های روزمره، مانند برخورد با مقامات، احساس می کنند که به عنوان اعضای با حقوق کامل جامعه اروپا پذیرفته نشده اند. این حزب همچنین به دنبال مقابله با فقر کودکان و مشکلات سالمندی است و خواستار مزایای اجتماعی بیشتر و خواستار سیاست پناهندگی عملگرا و غیر ایدئولوژیک است. «اتحادیه دموکراتیک برای تنوع و بیداری» قصد دارد با چهار کاندید در انتخابات اروپا در 9 ژوئن شرکت کند.

کد خبر 19878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =