۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
عید قربان در چین

مسلمانان چین مانند مسلمانان سایر کشورها، عید قربان را به‌ عنوان عید بندگی و اطاعت از معبود بی همتا و عید ایثار و خلوص جشن می گیرند. اتباع کشورهای مسلمان برای شرکت در نماز های جماعت به ویژه نماز جمعه و عید فطر و قربان، در پکن معمولا مسجد نیوجیه را انتخاب می کنند.که بیش از هزار سال از ساخت آن می گذرد و از قدیمی ترین مساجد جهان اسلام به شمار می رود.

(古尔邦节 Gǔ'ěrbāng jié) عید قربان در چین

 نماز جماعت عید قربان در مسجد نیوجیه شهر پکن و سایر مساجد شهر پکن و مساجد استان های دیگر با شکوه و حال و هوای عاطفی و دینی برگزار شد. نماز باشکوه عید قربان با حضور گسترده مسلمانان چین در مساجد سراسر این کشور برگزار می‌شود. مسلمانان در مسجد نیوجیه که یکی از قدیمی ترین و بزرگترین مساجد پکن است برای اقامه نماز عید قربان صف بستند.

منطقه نیوجه منطقه مسلمان نشین پکن است و مملو از رستوران حلال و امکانات رفاهی برای مسلمانان است.مسلمانان مایحتاج و خریدهای اصلی بر پایه غذاهای حلال را از فروشگاه های این منطقه تأمین و خرید می کنند.

مسلمانان چین مانند مسلمانان سایر کشورها، عید قربان را به‌ عنوان عید بندگی و اطاعت از معبود بی همتا و عید ایثار و خلوص جشن می گیرند. اتباع کشورهای مسلمان برای شرکت در نماز های جماعت بویژه نماز جمعه و عید فطر و قربان، در پکن معمولا مسجد نیوجیه را انتخاب می کنند.که بیش از هزار سال از ساخت آن می گذرد و از قدیمی ترین مساجد جهان اسلام به شمار می رود.

پس از پایان خطبه نماز، مسلمانان که همگی لباس‌های نو و تمیز پوشیده بودند و کلاه های سفید بر سر داشتند یکدیگر را در آغوش گرفته،  باخرسندی و رضایتمندی، عید قربان را به هم تبریک می‌گفتند. در پایان نماز ، شرکت کنندگان وبویژه گردشگران خارجی و اتباع خارجی با گرفتن عکس، خاطراتی خوش از خود، ثبت می کنند.

(古尔邦节 Gǔ'ěrbāng jié) عید قربان در چین(古尔邦节 Gǔ'ěrbāng jié) عید قربان در چین

مسلمانان معمولا در عید قربان سه روز تعطیل هستند و در این ایام به دید و بازدید از یکدیگر پرداخته، با پختن شیرینی های خانگی و ذبح گوسفند این ایام را جشن می گیرند.

(古尔邦节 Gǔ'ěrbāng jié) عید قربان در چین(古尔邦节 Gǔ'ěrbāng jié) عید قربان در چین

انجمن اسلامی چین  به مناسبت عید قربان، روز قبل از عید ضیافت بسیار باشکوهی با دعوت از سفرا و رایزنان کشورهای اسلامی و  شخصیت های فرهنگی و مقامات محلی، تدارک می بیند. این برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع می شود و با معرفی برنامه از جانب معاون بین الملل انجمن اسلامی و تنها با سخنرانی کوتاه و تبریک و خوش آمد رئیس انجمن اسلامی و گپ و گفت صمیمانه میان مهمانان در سادگی و زیبایی و آراستگی برگزار می شود.

کد خبر 19947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =