مدارس اندونزی آماده پذیرش کودکان فلسطینی هستند

دولت قصد دارد کودکان یتیم فلسطینی را در اندونزی اسکان دهد. آنها در چندین حوزه علمیه در جاوای غربی و جاوای شرقی اسکان داده خواهند شد.

این موضوع توسط وزیر دفاع پرابوو سوبیانتو و رییس جمهور منتخب پس از دیدار با رئیس جمهور جوکووی ویدودو (جوکووی) در کاخ ریاست جمهوری جاکارتا اعلام شده است . پرابوو ادعا کرد که این طرح توسط فرماندار جاوای شرقی، خفیفه ایندار پاراوانسا پیشنهاد شده است. پرابوو گفت: "من نیز به ابتکار خانم خفیفه و همچنین رهبران حوزه‌های علمیه در جاوای غربی و جاوای شرقی موافق هستم که کودکان یتیم و کودکانی که تجربه سخت جنگ را داشته‌اند را درحوزه های علمیه اسکان دهند. این موضوع در حال حاضر در حال بحث است.علاوه بر این، دولت همچنین در تلاش است که پرسنل پزشکی را برای اداره بیمارستان‌های صحرایی به منطقه غزه ارسال کند. پرابوو همچنین درباره فعالیت‌ های خود در اجلاس اردن چند روز پیش که به موضوع فلسطین و اسرائیل پرداخته بود، گزارش داد. "من نتایج اجلاس در اردن را گزارش دادم، که یک اجلاس ویژه برای بررسی کمک‌های انسانی بود که می‌توان فوراً در انتظار آتش‌ بس بود." وی افزود: "و اگر آتش‌ بس حاصل نشود، چه اقداماتی باید انجام شود تا هر دو طرف به آتش‌بس دعوت شوند و به مردم فلسطین در غزه کمک شود علاوه بر این، پرابوو اعلام کرد، اندونزی آماده است تا ۱۰۰۰ بیمار را برای درمان به اندونزی بیاورند. "و اندونزی اعلام کرده است که ما آماده‌ایم ۱۰۰۰ بیمار را برای درمان به اندونزی بیاوریم و هنگامی که بهبود یافتند، آنها را به غزه بازگردانیم." علاوه بر این، پرابوو گزارش داد که اگر درخواست شود و اجازه داده شود، اندونزی همچنان هواپیمای هرکولس را برای ارسال کمک‌ها از طریق هوا آماده خواهد کرد. او گفت: "و در صورت لزوم، ما آماده‌ایم که کشتی‌های بیمارستانی را دوباره ارسال کنیم، آن‌ ها از ما می‌خواهند نه تنها به غزه بلکه به کرانه باختری نیز کمک کنیم، ظاهراً وضعیت بسیار دشوار است." شایان ذکر است طرح ارائه پناهگاه به کودکان فلسطینی، توسط فرماندار سابق جاوای شرقی، خفیفه ایندار پاراوانسا و رهبران چندین حوزه علمیه (پسانترن) پیشنهاد شده است.

منبع :

Indonesian schools ready to welcome Palestinian children: Prabowo - Middle East and Africa - The Jakarta Post

Indonesian schools ready to welcome Palestinian children: Prabowo The plan to provide sanctuary for the Palestinian children, Prabowo said, came from the initiative of former East Java governor Khofifah Indar Parawansa and leaders of several pesantren (Islamic boarding schools) in East and West Java.


 

کد خبر 19960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =