راه اندازی گروه‌های زبان چینی در دانشگاه‌های برتر قزاقستان

سیاسات نوربک وزیر آموزش و علوم جمهوری قزاقستان از برنامه‌ریزی برای راه اندازی گروه‌های ویژه برای آموزش زبان چینی در دانشگاه‌های برجسته این کشور خبر داد. این حرکت در راستای معرفی زبان چینی به عنوان زبان دوم برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

به گفته وزیر علوم و آموزش عالی این کشور، چین بزرگترین شریک استراتژیک و راهبردی قزاقستان است و درک زبان، فرهنگ و تاریخ چینی جنبه مهم همکاری بین دو کشور است.

افزون بر این، ، مقرر است شعبه‌ای از دانشگاه هنگ کنگ، با گرایشها و رشته های هوش مصنوعی، معماری و حمل‌ونقل هوشمند در دانشگاه ساتپایف قزاقستان افتتاح شود. شعبه دانشگاه هنگ کنگ قرار است در سپتامبر سال جاری بازگشایی شود.

گفتنی است دانشگاه فارابی قزاقستان در حال گسترش همکاری با شرکای بین‌المللی از جمله دانشگاه پلی تکنیک شیان است. تغییرات در استانداردهای برنامه Bolashak و معرفی بورسیه دکتری Split با هدف بهبود فرصت‌ها برای محققان دانشجو انجام می‌شود.

همچنین توافق‌نامه‌ای برای ایجاد یک آزمایشگاه مشترک با شرکای چینی در زمینه‌های کشاورزی و جنگلداری، بیوتکنولوژی، ژنتیک و اصلاح نژاد امضا شد. این گام با هدف استفاده از تجربه و پتانسیل چین در این زمینه‌ها برای توسعه برنامه‌های علمی در قزاقستان است.

گفتنی است ایجاد گروه‌های زبان چینی و همکاری با دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی چین، چشم‌انداز جدیدی را برای توسعه آموزش و علم در قزاقستان و تقویت روابط دوجانبه بین کشورها فراهم می‌کند.

منبع:

https://airpres.kz/novosti/v-kazahstanskih-universitetah-poyavyatsya-kafedry-kitajskogo-yazyka/

کد خبر 20204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =