همایش کنفوسیوس و ارسطو، یازدهم و دوازدهم جولای 2024 در پکن برگزار می­شود.

این همایش، مفاهیم غنی نظریه و رفتار «جامعه» را از ابعاد مختلف مانند کلاسیک، فلسفۀ سیاسی، محیط زیست و مذهب، هوش مصنوعی و سیاست عمومی عمیقاً بررسی خواهد کرد.

همایش کنفوسیوس و ارسطو با موضوع «سنت ایدئولوژیک و آینده­ نگری جامعه» 11 و 12 جولای 2024 در پکن برگزار می­شود. شبکۀ راه حل­های توسعۀ پایدار سازمان ملل متحد (UNSDSN)، بنیاد Mencius و مؤسسۀ مطالعات پیشرفتۀ علوم انسانی و اجتماعی در دانشگاه چینخوا، با هدف گسترش دانش در زمینۀ جامعه از طریق یادگیری متقابل، این برنامه را سازماندهی کرده اند و قرار است به موضوعاتی بپردازند ازجمله: زمان­ها و تمدن­های باستانی و مدرن، تفکر برای مقابله با چالش­های بسیاری که جهان امروز با آن­ها رودرروست، مانند توسعۀ ناهموار، تغییرات در نظم بین المللی، بحران اقلیمی زیست محیطی، تکرار تکنولوژی و غیره.

این همایش، مفاهیم غنی نظریه و رفتار «جامعه» را از ابعاد مختلف مانند کلاسیک، فلسفۀ سیاسی، محیط زیست و مذهب، هوش مصنوعی و سیاست عمومی عمیقاً بررسی خواهد کرد. بیش از 100 دانشمند با نفوذ و رهبر صنعتی از بیش از ده کشور در داخل و خارج از کشور با پیشینه‌های علمی مختلف گرد هم می‌آیند تا در گفت و گوی فعال در زمینۀ تاریخ و آینده شرکت کنند و با خرد و قدرت، در ساختن جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشریت مشارکت کنند.

در طول این انجمن، برنامۀ «گفتگو بین کنفوسیوس و ارسطو» که توسط فناوری هولوگرافیک و هوش مصنوعی (AI) تهیه شده نیز برگزار خواهد شد.

همایش کنفوسیوس و ارسطو، یازدهم و دوازدهم جولای 2024 در پکن برگزار می­شود.

              

گزارش شده است که این کنفرانس، بخش مهمی از «انجمن کنفوسیوس-ارسطو 2024» و مقدمۀ «کنگرۀ جهانی فلسفه» است که در ماه اوت سال جاری در رم برگزار خواهد شد. این کنفرانس از حمایت آکادمی آتن، مرکز ارسطو برای مطالعات بین رشته ای در دانشگاه ارسطو و سایر مؤسسات برخوردار است.

منبع: https://www.chinanews.com.cn/cul/2024/07-07/10247516.shtml

کد خبر 20260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =