چند دانشگاه قزاقستانی در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان

قزاقستان بیشترین موفقیت را در شاخص‌ها مانند «مدل مدیریت»، «تاثیر بر محیط زیست» («توسعه پایدار در حوزه محیط زیست»، «آموزش در حوزه محیط زیست» و «پژوهش در حوزه محیط زیست»)، «تاثیر اجتماعی» («ایجاد شرایط برابر»، «تبادل دانش»، «تاثیر از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی»، «اشتغال فارغ‌التحصیلان» و «سلامت و رفاه») کسب کردند.

موسسه رتبه‌بندی فهرست برترین دانشگاه‌های جهان برای سال ۲۰۲۵ را منتشر کرد که در آن ۲۱ دانشگاه قزاقستان قرار دارد. سه دانشگاه به ترتیب رتبه ۱۶۳، ۳۲۱ و ۴۰۵ در بین ۱۵۰۰ دانشگاه رتبه‌بندی شدند. بهترین نتایج را دانشگاه‌های قزاقستان به شرح زیر نشان دادند: دانشگاه ملی فارابی (رتبه ۱۶۳)، دانشگاه ملی اوراسیا (رتبه ۳۲۱) و دانشگاه ساتبایف (رتبه ۴۰۵) به ترتیب ۵۱، ۳۴٫۲ و ۲۹٫۳ امتیاز کسب کردند. در رتبه‌بندی جدید، دانشگاه ملی فارابی رتبه خود را بهبود بخشید و در مقایسه با رتبه قبلی ۶۷ رتبه بالاتر رفت، دانشگاه ملی اوراسیا ۳۴ رتبه بالاتر رفت و دانشگاه ساتبایف ۸۷ رتبه بالاتر رفت. دانشگاه‌ها بر اساس معیارهای مانند تاثیر اجتماعی، تاثیر بر محیط زیست و مدل مدیریتی ارزیابی شدند. دانشگاه ملی فارابی بالاترین رتبه را در قزاقستان از سال ۲۰۲۳ دارد.

چند دانشگاه قزاقستانی در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان

قزاقستان بیشترین موفقیت را در شاخص‌ها مانند «مدل مدیریت»، «تاثیر بر محیط زیست» («توسعه پایدار در حوزه محیط زیست»، «آموزش در حوزه محیط زیست» و «پژوهش در حوزه محیط زیست»)، «تاثیر اجتماعی» («ایجاد شرایط برابر»، «تبادل دانش»، «تاثیر از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی»، «اشتغال فارغ‌التحصیلان» و «سلامت و رفاه») کسب کردند. بهترین دانشگاه جهان، دانشگاه ماساچوست شناخته شد که ۱۰۰ امتیاز کسب کرد. همچنین در رتبه‌های بالا دانشگاه‌های امپریال لندن، آکسفورد، هاروارد و کمبریج قرار گرفتند. در منطقه آسیا، دانشگاه ملی سنگاپور (رتبه ۸ در رتبه‌بندی کلی)، دانشگاه پکین (رتبه ۱۴)، دانشگاه تکنولوژی نانیانگ (رتبه ۱۵) و دانشگاه هنگ کنگ (رتبه ۱۷) بالاترین رتبه‌ها را کسب کردند.

در آغاز سال 2024، سیاسات نوربک وزیر علوم و آموزش عالی، با نونسیو کواکارلی بنیان‌گذار و رئیس QS ملاقات کرد و درباره برنامه‌های آینده همکاری تبادل نظر کردند.

تهیه شده در وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ج.ا.ایران-آلماتی قزاقستان

منبع:

https://kz.kursiv.media/2024-07-07/lgtn-university-ranking/

کد خبر 20322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =