اشتغال دانشجویان قزاقی در کره جنوبی بدون ویزا !

دانشجویان قزاقی که از شعبه دانشگاه ووسانگ واقع در منطقه ترکستان ،فارغ التحصیل می‌شوند، این امکان را خواهند داشت که بدون ویزا در کره جنوبی کار کنند.

به گزارش خبرگزاری کازینفورم، سیاست نوربک وزیر علوم و آموزش عالی قزاقستان در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه این خبر را اعلام کرد.

وزیر علوم و آموزش عالی قزاقستان گفت: طی یک تا دو سال آینده پنج پردیس از دانشگاه‌های فنی برتر جهان در قزاقستان افتتاح می‌شود که یکی از آنها به جوانان قزاق اجازه می‌دهد تا بدون ویزا در کره جنوبی کار کنند.

پردیس چهارم دانشگاه در شهر ترکستان مستقر خواهد شد. یک دانشگاه خصوصی به نام Wosong در کره جنوبی وجود دارد. به اتفاق شهردار منطقه به دانشگاه رفتیم و با نمایندگانی دیدار کردیم. اکنون در حال اهدای یک ساختمان و 1.2 هکتار زمین برای ساخت پردیس به این دانشگاه هستیم.

به گفته سیاست نوربک، جمعیت کره جنوبی رو به «پیری» است و آنها مجبورند سالانه 150 هزار کارگر خارجی را استخدام کنند.

در پایان وزیر علوم و آموزش عالی قزاقستان بیان کرد: ما یک ساختمان ناتمام را رایگان در اختیار دانشگاه قرار می‌دهیم. آنها ساخت و ساز را با توجه به طرح‌های خود تکمیل می‌کنند. فارغ التحصیلان این دانشگاه ووسانگ-ترکستان می‌توانند بدون ویزا در کره جنوبی کار کنند. آنها آموزش متخصصان در زمینه امنیت سایبری، مهندسی کامپیوتر و علوم داده را آغاز خواهند کرد.

گفتنی است دانشگاه Woosong متعلق به بنیاد آموزش Woosong است که در سال 1954 تأسیس شد و دارای سابقه طولانی کار برجسته در تدریس و آموزش است.

منبع:

https://www.inform.kz/ru/molodezh-turkestana-poluchit-vozmozhnost-rabotat-v-koree-bez-vizi-fad096

کد خبر 20404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =