برابری جنسیتی در سمت های مدیریتی ژاپن

دولت ژاپن در نظر دارد هدف جدیدی را برای قرار گرفتن زنان در سمت های مدیریتی بیشتر در محل های کار تعیین کند تا بدین ترتیب به اهداف مربوطه دست یابد.

دولت در دستیابی به هدف اولیه اش برای سال جاری شکست خورده بود چرا که قصد داشت نسبت مدیران زن را تا سال ۲۰۲۰ به حدود ۳۰ درصد افزایش دهد، اما هنوز تنها تعداد کمی از زنان در شرکت ها و مشاغل دولتی مناصب مدیریتی را برعهده دارند.

بر همین اساس دولت تصمیم گرفته است تا این هدف را از سال ۲۰۲۰ به «زودترین زمان ممکن در دهه ۲۰۲۰» به تعویق بیندازد ضمن ان که قصد دارد که هدف جدیدی را نیز مبنی بر تساوی نسبت زنان و مردان در مناصب مدیریتی در دهه ۲۰۳۰ تعیین نماید.

دولت می گوید که می خواهد جامعه ای را ایجاد کند که در آن افراد بدون در نظر گرفتن جنسیت کار کنند و این هدف جدید در یک طرح پنج ساله برابری جنسیتی که از سال مالی ۲۰۲۱ آغاز می شود گنجانده خواهد شد.

خانم هاشیموتو سیکو، وزیر مسئول توانمند سازی زنان و برابری جنسیتی در همین ارتباط خاطر نشان کرد که علیرغم سال ها برنامه ریزی و سیاستگذاری، وضعیت زنان هنوز ارتقا پیدا نکرده است و تاکید کرد در ژاپن نسبت زنان فعال در عرصه سیاست در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار پایین است و بر ضرورت ایجاد انگیزه در آنان برای فعالیت در این زمینه تاکید کرد

وی همچنین پیشنهاد کرد که دولت ایجاد سیستم سهمیه برای قانونگذاران زن را نیز در نظر بگیرد.

کد خبر 2045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =