ویزای طلایی تسهیل جلب سرمایه از سوی دولت اندونزی

رئیس جمهورجوکو ویدودو درمراسم رونمایی از ویزای طلایی درهتل ریتزکارلتون کونینگان جاکارتا به طور نمادین ویزای طلایی را به....

رئیس جمهورجوکو ویدودو درمراسم رونمایی از ویزای طلایی درهتل ریتزکارلتون کونینگان جاکارتا به طور نمادین ویزای طلایی را به شین تائه یونگ، مربی تیم ملی اندونزی اهدا کرد.

رئیس جمهور جوکو ویدودو یا جوکووی ویزای طلایی اندونزی را رسما افتتاح کرد. دولت امیدواراست که ویزای طلایی اندونزی سرمایه گذاری و کار را برای شهروندان خارجی یا خارجی ها دراندونزی آسان ترکند. جوکووی یادآور شد که ویزای طلایی فقط به مسافرانی با حساب خوش یا سرمایه گذاران واقعی اعطا می کند. درمراسمی که درهتل ریتز کارلتون کونینگان برگزارشد، رئیس جمهور جوکووی به طور نمادین ویزای طلایی را به شین تائه یونگ، مربی تیم ملی فوتبال اندونزی تقدیم کرده است .جوکووی گفت، "امیدوارم ویزای طلایی به زودی ترویج و عمومی شود تا سرمایه گذاران برتر و استعدادهای برترجهانی به آن دسترسی پیدا کنند.

یاسونا اچ لائولی  وزیرقانون و حقوق بشراندونزی گفت که ویزای طلایی بطور رسمی توسط رئیس جمهور جوکو ویدودو راه اندازی شده است که بر موقعیت استراتژیک اندونزی درچشمان بین المللی تاکید بیشتری دارد.

یاسونا درسخنرانی خود درمراسم راه اندازی ویزای طلایی گفت، "اندونزی گسترده ترین فرصت های ممکن را برای شخصیت های جهانی، سرمایه گذاران بین المللی، استعدادهای جهانی و مهاجران اندونزیایی باز می کند تا در توسعه اندونزی مشارکت کنند و اندونزی را بسازند. ویزای طلایی شکل جدیدی از ویزای خانه دوم است که سرمایه گذاران و بازرگانان بین المللی، استعدادهای جهانی و گردشگران خارجی را که واجد شرایط اند، هدف قرار می دهد. سرمایه گذاران خارجی که دارای ویزای طلایی هستند می توانند برای مدت 5 تا 10 سال مجوز اقامت دراندونزی را داشته باشند، باشرایط سرمایه گذاری مشخص.

مبنای اجرای سیاست ویزای طلایی به آیین نامه شماره 22 وزیر قانون و حقوق بشر در سال 2023 در مورد روادید و مجوزهای اقامت و همچنین آیین نامه شماره 82 وزیر دارایی سال 2023 در مورد انواع و نرخ انواع درآمدهای دولتی غیر مالیاتی برای نیازهای فوری خدمات ویزای طلایی که برای وزارت قانون وحقوق بشر اعمال می شود.

این طبقه بندی ویزا برای خارجیان واجد شرایطی است که برای توسعه اقتصادی کشورمفید خواهند بود. یکی از آنها سرمایه گذاران شرکتی و شخصی هستند. برای اینکه بتوانند به مدت 5 سال در اندونزی بمانند، سرمایه گذاران انفرادی خارجی که می خواهند شرکتی در اندونزی راه اندازی کنند، باید 2,500,000 دلارآمریکا یا تقریباً 38 میلیارد روپیه سرمایه گذاری کنند. درهمین حال، برای اقامت 10 ساله، ارزش سرمایه گذاری مورد نیاز 5,000,000 دلار آمریکا یا تقریباً 76 میلیارد روپیه است. درهمین حال، سرمایه گذاران شرکتی که یک شرکت در اندونزی تشکیل می دهند و 25،000،000 دلار آمریکا یا تقریباً 380 میلیارد روپیه سرمایه گذاری می کنند، ویزای طلایی با اقامت 5 ساله دریافت می کنند. برای سرمایه گذاری 50,000,000 دلارآمریکا 10 سال اقامت داده می شود.

مقررات متفاوتی برای سرمایه گذاران خارجی فردی که قصد تاسیس شرکت در اندونزی را ندارند، اعمال می شود. برای ویزای طلایی 5 ساله، متقاضیان باید وجوهی به ارزش 350000 دلار آمریکا یا تقریباً 5.3 میلیارد روپیه قرار دهند که می تواند برای خرید اوراق قرضه دولتی اندونزی، سهام شرکت های دولتی یا پس انداز / سپرده گذاری استفاده شود. در همین حال برای ویزای 10 ساله طلایی، وجوهی که باید قرار گیرد 700000 دلار آمریکا یا تقریباً 10.6 میلیارد روپیه است. همه این موارد ازافزایش سرمایه، فرصت‌های شغلی، انتقال فناوری، ارتقای کیفیت نیروی انسانی و موارد دیگر تأثیرگسترده‌ای خواهد داشت.

منبع:

https://jateng.tribunnews.com/2024/07/25/jokowi-luncurkan-golden-visa-mudahkan-wna-berinvestasi-dan-berkarya-di-indonesia?page=all

کد خبر 20455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =