فقرزدایی روستایی  یکی از پیشران های توسعه در چین

در سال 2015میلادی شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین از روستاهای کوچک «استان گوییجو»  بازدید کرد و کارشناسان و مقامات نیز راهبرد فقرزدایی این روستا را بر اساس وضعیت بومی آن طراحی کردند. این روستا یک روستای بسیار فقیر بود و مقامات دولت با جمع بندی تجربیات گذشته تصمیم گرفتند برای فقرزدایی این روستاها اقدامات سازنده ای انجام دهند.

محیا میرصادقی

    بازدید دانشجویان خارجی از روستاهای دور افتاده ی چین با هدف آشنایی دانشجویان با توسعه و پیشرفت چین در زمینه فقرزدایی و بالا بردن کیفیت زندگی روستاییان انجام شد. در این سفر 150 دانشجو از بیش از 100 کشور جهان شرکت داشتند.

   در طول سفرم به مناطق دور افتاده ی استان گوییجو واقع در جنوب چین، تمیزی و تازه ساز بودن خانه ها در روستا نظرم را به خود جلب کرد.

دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین اعلام کرد: تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، همه ۹۸ میلیون و ۹۹۰ هزار جمعیت فقیر روستایی در ۱۲۸ هزار روستای چین از فقر، رهایی یافته اند.

براساس برنامه کاهش فقر چین روستاییان از مناطق دورافتاده چینی به روستاهای بزرگتر و شهرک‌های ساخته شده از سوی دولت منتقل شده‌اند. این شهرک‌ها مجهز به آب، برق و مراکز بهداشت و درمان هستند. روستاییان فقیر در این شهرک‌ها امکان یافتن شغل و پشت سر گذاشتن بخشی از مشکلات اقتصادی را دارند.

    در سال 2015میلادی شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین از روستاهای کوچک «استان گوییجو»  بازدید کرد و کارشناسان و مقامات نیز راهبرد فقرزدایی این روستا را بر اساس وضعیت بومی آن طراحی کردند. این روستا یک روستای بسیار فقیر بود و مقامات دولت با جمع بندی تجربیات گذشته تصمیم گرفتند برای فقرزدایی این روستاها اقدامات سازنده ای انجام دهند.

اما بافت روستایی و فرهنگ روستاها همچنان به عنوان یک میراث نامحسوس حفظ شده است. به طوری که روستاها، نو سازی شده و تبدیل به جاذبه ی توریستی شده اند. در ورودی هر روستا مغازه هایی وجود داشت که محلی ها صنایع دستی و محصولات خود را به نمایش گذاشته بودند و بازدید کننده ها در بدو ورود به روستا با فرهنگ و اداب و رسوم آن روستا آشنا می شدند.

   آنچه نظر مرا بیش تر از همه به خود جلب کرد عدم وجود زباله در طبیعت بود! گویا زمین را جارو برقی کشیده بودند! تصورمن از روستا جایی محروم و توسعه نیافته با بهداشتی پایین بود. اما روستا در چین مانند شهری مدرن در میان جنگل است، با آب و هوا و چشم اندازی زیبا تر.

WUDANG روستای وودانگ

فقرزدایی روستایی  یکی از پیشران های توسعه در چینفقرزدایی روستایی  یکی از پیشران های توسعه در چین

فقرزدایی روستایی  یکی از پیشران های توسعه در چین

روستای توریستی زونیی zunyi

هنگام بازدید از زونی، حتماً 5 جاذبه تفریحی زونی را از دست ندهید

https://imagepphcloud.thepaper.cn/pph/image/311/816/676.jpg

Zunyi، تفرجگاه قرمز گوئیژو، شهری پر از میراث  فرهنگی و تاریخی است، ! بافت قدیمی در اینجا به خوبی حفظ شده است و باعث می شود مردم در همه جا احساس راحتی کنند، 

پنج جاذبه دیدنی در شهر زونی: منطقه دیدنی Chishui Danxia، روستای Wujiang، Hailongtun، Maotai Town، و محل قبلی کنفرانس Zunyi.

منطقه دیدنی Chishui Danxia

https://imagepphcloud.thepaper.cn/pph/image/311/816/679.jpg

منطقه گردشگری Chishui Danxia بزرگترین منطقه "  دانشیا "در چین و یکی از آثار طبیعی جهان است: آبشار Chishui، صخره Foguang و Swallow Rock در اینجا می توانید از زیبایی های باشکوه آبشار Danxia لذت ببرید ، می توانید در میان کوه های عجیب و غریب و آب های زیبا باشید و قدردان هنرهای شگفت انگیز طبیعت باشید.

ووجیانگژای

https://imagepphcloud.thepaper.cn/pph/image/311/816/681.jpg

روستای Wujiang مکانی آرام که در میان کوه‌ها و رودخانه‌ها پنهان شده است، ساختمان‌های ساده و آداب و رسوم منحصربه‌فرد با کوه‌های اطراف و آب‌های سبز ادغام شده‌اند ، سوار قایق  شوید و از میان ساختمان‌های پوشیده شده در ابرهای مه آلود عبور کنید که جذابیت منحصر به فردی دارد.

هایلونگتون

https://imagepphcloud.thepaper.cn/pph/image/311/816/683.jpg

هایلونگتون، یک میراث فرهنگی جهانی و در حال حاضر بهترین قلعه نظامی در آسیا است که بیش از 700 سال است که شاهد ظهور و سقوط رئیس خانواده یانگ بوده است فراز و نشیب های تاریخبوده است . در اینجا  به کاوش رمز و راز این قلعه قرون وسطایی و شناسایی چین باستان بپردازید

ساختمان سابق کنفرانس Zunyi 

https://imagepphcloud.thepaper.cn/pph/image/311/816/687.jpg

محل سابق کنفرانس Zunyi محل برگزاری کنفرانس Zunyi بود که در تاریخ چین اهمیت زیادی داشت. با جستجوی آثار قرمز و ورود به سالن یادبود کنفرانس زونی، می توانید بسیاری از آثار فرهنگی و مطالب تاریخی را مشاهده کنید، که پیشرفت کل کنفرانس و تاریخ انقلاب چین را بیان می کند.

لینک منبع :https://www.thepaper.cn/newsDetail_forward_27912844

کد خبر 20488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =