خودکشی در میان زنان جوان افزایش یافته است

بر اساس گزارش رادیو و تلویزیون ملی ژاپن(NHK)، موارد خودکشی در میان زنان جوان ژاپنی افزایش شدیدی یافته است .

در ماه اوت امسال ۱۸۵۴ نفر خودکشی کردهند که در مقایسه با ماه اوت سال میلادی گذشته،۲۵۱ مورد یا ۱۶ درصد افزایش نشان می دهد.

در مقایسه با افزایش شش درصدی خودکشی مردان، موارد خودکشی زنان ۴۰ درصد افزایش داشته و این رقم به ویژه در میان زنان در سنین ۳۰ سالگی یا جوان تر بیشتر و تا ۱۹۳ مورد خودکشی بوده است که افزایش ۷۴ درصدی را نشان می دهد.
یکی از مددکاران اجتماعی که خود در گذشته خودکشی ناموفق داشته است در ماه ژوئیه امسال در یک رسانه اجتماعی نوشت که می خواهد بمیرد چرا که شیوع جهانی کرونا زندگی او و اطرافیانش را مختل کرده و آنها را افسرده نموده است.

در ماه های اخیر شاهد خودکشی در میان ند تن از هنرپیشه ها و سلبریتی های ژاپنی بوده ایم که نگرانی های جدی را به دنبال داشته و حتی تئوری خودکشی های زنجیره ای در میان هنرمندان مطرح شده است.

در آخرین مورد سومین سلبریتی ژاپنی خانم یوکو تاکه‌اوچی، بازیگر۴۰ ساله ژاپنی بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون ژاپن و برنده چندین جایزه در منزل خود مرده پیدا شد و در حالی که دو فرزند دارد، دست به خودکشی زده است و دو مورد قبلی هم یک خانم و یک آقا بوده اند.

به نظر می رسد شیوع کرونا یکی از دلایل مهم در ماه های اخیر در خصوص خودکشی در ژاپن بوده است و بر اساس برخی آمارها در سال‌ تحصیلی جدید در ژاپن، احتمال افزایش خودکشی کودکان به دلیل کرونا نیز افزایش داشته است. هر سال در این زمان، روند افزایش غیبت‌های طولانی و خودکشی دانش آموزان وجود داشته، اما امسال با توجه به وجود مسائل جدیدی مثل اذیت شدن بچه‌هایی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند یا استرس های ناشی از قرنطینه و تغییر محیط خانواده، احتمال داده می‌شود که این آمارها افزایش یابد.

کد خبر 2051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =