نظرسنجی بین المللی یونیسف درباره وضعیت زنان قزاقستان

به گزارش آژانس خبری کازینفورم و با اشاره به سرویس مطبوعاتی اداره ملی آمار جمهوری قزاقستان، نظرسنجی بین المللی در ارتباط با وضعیت زنان در قزاقستان توسط یونیسف تهیه شده است. این نظرسنجی 24 هزار خانوار را در سراسر این کشور تحت پوشش قرار می‌دهد.

آسل شائونوا، معاون دفتر آمار ملی و دکتر راشد مصطفی سرور نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در جمهوری قزاقستان، در یک نشست توجیهی در سرویس ارتباطات مرکزی گزارش دادند که چهارمین دوره نظرسنجی MICS  در قزاقستان در حال برگزاری است. نظرسنجی‌های پیشین در سال‌های 2006، 2010 و 2015 انجام شده است.

هدف اصلی MICS 2024  ارزیابی و نظارت بر سلامت و رفاه زنان و کودکان و همچنین به دست آوردن اطلاعات قابل اعتماد در مورد شاخص‌های کلیدی توسعه آنها است. این امر امکان نظارت موثرتر بر وضعیت آنها و بهبود سیاست های ملی را فراهم می‌کند. در این نظرسنجی سوالاتی از جمله بهداشت، تغذیه، آموزش، بهداشت، رشد دوران کودکی و سایر جنبه ها مطرح می‌شود.

این نظرسنجی 20 منطقه قزاقستان را پوشش خواهد داد و از تاریخ 2 سپتامبر تا 29 نوامبر ماه در میان 24 هزار خانوار در شهرها و روستاهای کشور انجام می شود.هر پرسشنامه جنبه های مختلف زندگی و سلامت از جمله بهداشت، آموزش و سایر شاخص های مهم را پوشش می‌دهد. تمامی پرسشنامه ها توسط سازمان های دولتی ذیربط تایید شده است.

 Shauenova، معاون اداره آمار ملی ASPIR جمهوری قزاقستان، خاطرنشان کرد: شرکت در نظرسنجی به جمع آوری داده‌های مهم و بهبود شرایط زندگی و سلامت جمعیت قزاقستان کمک می‌کند.

این پرسشنامه به طور خاص برای زنان و مردان شامل سؤالاتی در مورد اشتغال و تحصیل و همچنین درباره ازدواج و سلامت روان است. افزون بر این، پرسشنامه برای زنان ، حاوی سؤالاتی در مورد زایمان و مراقبت‌های پس از زایمان است.پرسشنامه برای کودکان زیر پنج سال به نوبه خود شامل سؤالاتی در مورد رشد اولیه و انضباط کودک است. این پرسشنامه برای کودکان 5 تا 17 ساله همچنین حاوی سوالاتی در رابطه با کار کودک، رشد مهارت های اولیه و سایر جنبه های مهم است.

دکتر راشد مصطفی سرور، نماینده یونیسف در قزاقستان گفت: MICS در سال 2015 انجام شد، از آن زمان تحولات قابل توجهی در قزاقستان در تمام زمینه‌های زندگی رخ داده است. آنها مستقیماً بر وضعیت کودکان و زنان در کشور تأثیر گذاشتند. MICS به شما این امکان را می‌دهد که این تغییرات را ردیابی کنید، پیشرفت را ارزیابی کنید و مناطقی را که نیاز به تغییرات بیشتر است شناسایی کنید. برای انجام اقدامات به موقع و موثر، به اطلاعات آماری قابل اعتماد نیاز است. من مطمئن هستم که نتایج به دست آمده به دولت و جامعه مدنی کمک می‌کند تا برنامه های اجتماعی را مطابق با نیازها و علایق کودکان و زنان برنامه ریزی و نظارت کنند. ما بسیار خوشحالیم که شریک ما، اداره آمار ملی، از این ابتکار حمایت کرد.

شرکت در نظرسنجی داوطلبانه است. اطلاعات به دست آمده فقط برای مقاصد آماری استفاده خواهد شد. مصاحبه‌کنندگان لباس‌ها و نشان‌های متمایز با آرم‌های دفتریونیسف، بانک توسعه آسیایی و UNFPA را خواهند پوشید.گفتنی است این نظرسنجی توسط یونیسف، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) و بانک توسعه آسیایی حمایت می شود.

از زمان راه اندازی MICS در سال 1996، 355 نظرسنجی در 118 کشور انجام شده است. در دور فعلی 27 کشور از جمله قزاقستان شرکت می‌کنند.

منبع:  https://www.inform.kz/ru/polozhenie-zhenshin-i-detey-mezhdunarodnoe-obsledovanie-yunisef-proydet-v-rk-c2c3c7

کد خبر 20881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =