۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
سیر نزولی آمار طلاق در قزاقستان

به گزارش خبرگزاری BaigeNews منحنی آمار طلاق در قزاقستان برای نخستین بار و پس از مدت‌ها کاهش یافته‌ است.

آمارهای پنج سال گذشته حاکی از کاهش 48.6 درصدی طلاق در قزاقستان است. وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی قزاقستان این روند را با کار میانجی ها مرتبط می‌داند.اوگنی کوچتوف، معاون وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی جمهوری قزاقستان می‌گوید: ما نقشه راهی را برای حفظ بنیان خانواده ایجاد کرده ایم.

در ارتباط با این نوآوری، قزاقستانی ها همچنین می توانند به صورت الکترونیکی برای طلاق اقدام کنند. اما همه نمی‌توانند از این سرویس استفاده کنند. به گفته کوچتوف، این اقدام به محافظت از زنان در برابر اختلافات خانوادگی کمک می‌کند.

بر اساس نتایج سرشماری ملی، بیش از 5.5 میلیون خانواده در قزاقستان وجود دارد. در طی ده سال، به این تعداد بیش از یک و نیم میلیون خانواده نیز افزوده شده است. بر اساس نتایج نظرسنجی، 95.4 درصد از زوج های متاهل از روابط خانوادگی خود رضایت دارند. ارزش های اصلی آنها مراقبت از یکدیگر، احترام متقابل، حمایت و عشق ورزی به اعضای خانواده می باشد.گفتنی است پیش از این در ماه مارس سال جاری گزارش شده بود که قزاقستان پس از مالدیو بالاترین میزان طلاق را در جهان دارد. کارشناسان یکی از دلایل اصلی طلاق های مکرر در این کشور را دخالت اقوام مختلف عنوان نموده‌اند.

منبع:https://baigenews.kz/kazahstantsy-stali-rezhe-razvoditsya_183309/

کد خبر 20958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =