برای اولین بار، جشنواره بین‌المللی فیلم «نسیم سینمای باکو» در آذربایجان برگزار می‌شود.

با حمایت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان و آژانس سینمایی، از ۲ تا ۸ اکتبر، جشنواره بزرگی با عنوان «نسیم سینمای باکو» در باکو برگزار خواهد شد. این جشنواره با گرد هم آوردن رویدادهای مهمی مانند جشنواره فیلم مستند دکو باکو، جشنواره بین‌المللی فیلم باکو (BIFF)، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن آتا تورک دنیاسی و جشنواره بین‌المللی انیمیشن اَنیما فیلم، به نمایشگاه بزرگی از شاهکارهای سینمای جهانی تبدیل خواهد شد. یکی از بخش‌های مهم این جشنواره، بازار سینمایی «OMA» است که فرصتی برای نمایش توانمندی‌های صنعت سینما در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی فراهم می‌کند. در این بازار، شرکت‌کنندگان می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و زمینه‌های همکاری‌های آینده را بررسی کنند.

برای اولین بار، جشنواره بین‌المللی فیلم «نسیم سینمای باکو» در آذربایجان برگزار می‌شود.
با حمایت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان و آژانس سینمایی، از ۲ تا ۸ اکتبر، جشنواره بزرگی با عنوان «نسیم سینمای باکو» در باکو برگزار خواهد شد.
این جشنواره با گرد هم آوردن رویدادهای مهمی مانند جشنواره فیلم مستند دکو باکو، جشنواره بین‌المللی فیلم باکو (BIFF)، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن آتا تورک دنیاسی و جشنواره بین‌المللی انیمیشن اَنیما فیلم، به نمایشگاه بزرگی از شاهکارهای سینمای جهانی تبدیل خواهد شد.
یکی از بخش‌های مهم این جشنواره، بازار سینمایی «OMA» است که فرصتی برای نمایش توانمندی‌های صنعت سینما در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی فراهم می‌کند. در این بازار، شرکت‌کنندگان می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و زمینه‌های همکاری‌های آینده را بررسی کنند.
جشنواره «نسیم سینمای باکو» با دعوت از نمایندگان صنعت سینما از کشورهای مختلف جهان، از جمله آمریکا، کانادا، هند، هلند، ترکیه، آلمان، پرتغال، امارات متحده عربی، یونان، کره، گرجستان، استونی و بسیاری دیگر، و همچنین حضور چهره‌های شاخص سینمای جهان، به یک رویداد بین‌المللی مهم تبدیل خواهد شد.
در طول جشنواره، نمایش فیلم‌ها برای عموم مردم در سینماها و مکان‌های مختلف شهر برگزار خواهد شد.
این رویداد که در راستای توسعه صنعت سمعی و بصری و در چارچوب پروژه «آذربایجان خلاق» وزارت فرهنگ برگزار می‌شود، قرار است به یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی پاییز باکو تبدیل شود و علاوه بر متخصصان سینما، نظر علاقه‌مندان به هنر را نیز به خود جلب کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره، می‌توانید به وب‌سایت www.bakucinemabreeze.az مراجعه کنید.


https://azertag.az/xeber/azerbaycanda_ilk_defe__quotbaku_cinema_breeze_quot_beynelxalq_film_festivali_kechirilecek-۳۱۶۳۸۵۴

کد خبر 20970

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =