مرکز مطالعات آذربایجانی تاسیس می‌شود

سمیر عباسوف، مدیر مرکز فرهنگی آذربایجان در سفارت کشورمان در ترکیه، در حاشیه رویداد "روز فرهنگ و هنر آذربایجان" در آنتالیا، با پروفسور اوزلن اوزکان، رئیس دانشگاه معتبر مدیترانه ترکیه، دیدار کرد. آذرتاج گزارش می‌دهد که در این دیدار که آذر اسماعیل، رئیس انجمن فرهنگ و همبستگی آذربایجان در آنتالیا نیز حضور داشت، درباره روابط دوستانه دو کشور، گسترش همکاری‌های فرهنگی و پروژه‌های مشترک بحث و تبادل نظر شد. در این نشست، مقرر شد که در دانشگاه مدیترانه، مرکزی برای مطالعات آذربایجانی تاسیس شود. مکان و طراحی این مرکز، تاسیس یک کتابخانه کوچک درباره آذربایجان در این مرکز، فعالیت‌های چندجانبه این مرکز، برگزاری سخنرانی‌ها و کلاس‌های آزاد از جمله موضوعات مورد توافق بود.

در دانشگاه معتبر مدیترانه ترکیه، مرکز مطالعات آذربایجانی تاسیس می‌شود

آنتالیا، ۴ سپتامبر، آذرتاج

 سمیر عباسوف، مدیر مرکز فرهنگی آذربایجان در سفارت کشورمان در ترکیه، در حاشیه رویداد "روز فرهنگ و هنر آذربایجان" در آنتالیا، با پروفسور اوزلن اوزکان، رئیس دانشگاه معتبر مدیترانه ترکیه، دیدار کرد.

آذرتاج گزارش می‌دهد که در این دیدار که آذر اسماعیل، رئیس انجمن فرهنگ و همبستگی آذربایجان در آنتالیا نیز حضور داشت، درباره روابط دوستانه دو کشور، گسترش همکاری‌های فرهنگی و پروژه‌های مشترک بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست، مقرر شد که در دانشگاه مدیترانه، مرکزی برای مطالعات آذربایجانی تاسیس شود. مکان و طراحی این مرکز، تاسیس یک کتابخانه کوچک درباره آذربایجان در این مرکز، فعالیت‌های چندجانبه این مرکز، برگزاری سخنرانی‌ها و کلاس‌های آزاد از جمله موضوعات مورد توافق بود.

طبق اطلاعاتی که مرکز فرهنگی آذربایجان به آذرتاج ارائه کرده است، در این مرکز نمادهای ملی ما، روابط برادرانه دو کشور، تاریخ، فرهنگ و شخصیت‌های برجسته ما به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین، پرتره‌های شخصیت‌های مشهور، نقاشی‌ها، عکس‌ها، سوغاتی‌ها، فرش‌ها، کلاه‌های قفقازی و نمایشگاه‌های دائمی درباره آذربایجان در این مرکز به نمایش گذاشته خواهد شد.

مرکز فرهنگی آذربایجان، مرکز مطالعات آذربایجانی را با تجهیزات فنی مجهز خواهد کرد و در آینده دوره‌های زبان مادری ما را در این مرکز برگزار خواهد کرد. مرکز مطالعات آذربایجانی با هماهنگی مداوم با مرکز فرهنگی آذربایجان در ترکیه، پروژه‌های مشترکی را اجرا خواهد کرد، روابط برادرانه آذربایجان و ترکیه را تقویت خواهد کرد، فرهنگ ملی ما را به طور گسترده‌تر و منظم در کشور برادر ترویج خواهد کرد و نقش پل ارتباطی بین دانشگاه‌های آذربایجان و جهان ترک را ایفا خواهد کرد.

شایان ذکر است که دانشگاه مدیترانه که یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه با ۲۴ دانشکده و ۷۴ هزار دانشجو است، میزبان بیش از ۶۰۰ دانشجوی آذربایجانی است. این مرکز در آینده از فعالیت‌های انجمن‌های دانشجویان آذربایجانی در دانشگاه حمایت خواهد کرد و جوانان هر دو کشور از خدمات این مرکز بهره‌مند خواهند شد.

https://azertag.az/xeber/medeniyyet_ve_yaradici_senayeler_uzre_xaricde_tehsil_uchun_sened_qebulu_davam_edir-3163162

کد خبر 20971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =