سوگینو وزیر امور خارجه اندونزی داشبورد دیپلماسی غذایی اندونزی را در وزارت امور خارجه راه اندازی کرد. هدف این پلت فرم حمایت از دیپلماسی اقتصادی از طریق آشپزی اندونزیایی به عنوان یک دارایی دیپلماسی نرم است. وزیر امور خارجه اندونزی در این مراسم بر اهمیت آشپزی به عنوان پل فرهنگی و همچنین راهبردی برای بهبود روابط بین المللی تاکید کرد. سوگینو تاکید کرد "آشپزی یکی از راهبردهای دیپلماسی قدرت نرم است که در تبدیل شدن به یک پل فرهنگی مؤثر بوده و پتانسیل بالایی برای بهبود اقتصاد، تجارت و روابط بینالملل دارد. این داشبورد داده های تجسمی را در مورد رستوران ها و ادویه ها و محصولات اندونزیایی در خارج از کشور ارائه می دهد. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط وزارت امور خارجه به همراه نمایندگان اندونزی از مارس تا می ۲۰۲۴، ۱۲۲۱ رستوران اندونزیایی درکشورهای مختلف افزایش یافته است . همچنین تا سال ۲۰۲۴، ۳۰ محصول ادویه و ۹ محصول چاشنی اندونزیایی با موفقیت به کشورهای مختلف صادر شده است. با این حال سوگیونو بر نیاز به همکاری بین بخشی برای پیشبرد غذای اندونزی تاکید کرد.
مقامات وزارت بازرگانی، وزارت صنایع کوچک و متوسط، وزارت گردشگری و شرکت های دولتی مانند بانک ماندیری، BNI، BSI و گارودای اندونزی و همچنین کارشناسان آشپزی و انجمن شرکای دیپلماسی غذایی اندونزی نیز حضور داشتند.
منبع: https://www.rri.co.id/
نظر شما