۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

کیایی حاجی حسین محمد متولد شهر چیربون، ۹ مه ۱۹۵۳ است. پس از اتمام تحصیلات خود در مدرسه شبانه روزی اسلامی (حوزه یا پسانترن) لیربو، شهر کدیری، در سال ۱۹۷۳ تحصیلات خود را در دانشگاه دانشگاه علوم قرآن (PTIQ) جاکارتا ادامه داد و در سال ۱۹۸۰ فارغ التحصیل شد.

کیایی حاجی حسین محمد متولد شهر چیربون، ۹ مه ۱۹۵۳ است. پس از اتمام تحصیلات خود در مدرسه شبانه روزی اسلامی (حوزه یا پسانترن) لیربو، شهر کدیری، در سال ۱۹۷۳ تحصیلات خود را در دانشگاه دانشگاه علوم قرآن (PTIQ) جاکارتا ادامه داد و در سال ۱۹۸۰ فارغ التحصیل شد.

سپس به تحصیل در الازهر، قاهره مصر ادامه داد. در این مکان به صورت انفرادی با تعدادی از علمای الازهر تحصیل علوم کرد و در سال ۱۹۸۳ به اندونزی بازگشت و تا کنون یکی از سرپرستان مدرسه شبانه روزی دارالتوحید که پدربزرگ وی در سال ۱۹۳۳ تاسیس کرد، شده است.

در سال ۲۰۰۱ تعدادی از سازمانهای غیردولتی برای موضوعات حقوق زنان مانند رحیما (Rahima)، پوان عمل حیاتی (Puan Amal Hayati)، فهمینا اینستیتو (Fahmina Institute) و عالمات (Alimat) تأسیس کرد.

از سال ۲۰۰۷ تاکنون به عنوان کمیسر کمیسیون ملی ضد خشونت علیه زنان انتخاب شده است. در سال ۲۰۰۸ آموزش عالی انستیتو مطالعات اسلامی فهمینا در پیربون تأسیس کرد. در فعالیت های نشست، بحث و گفتگو، حلقات و سمینارهای اسلامی، به ویژه درموضوعات مربوط به زنان و پلورالیسم، چه در داخل و چه در خارج از کشور، فعال است.

در تعدادی از رسانه های جمعی به عنوان نویسنده فعال است و به ترجمه و نویسندگی کتاب هم مشغول است. حدود ۱۰ کتاب تالیف کرده که یکی از کتابهای وی به عنوان مرجع فعالان زن مورد استفاده قرار می گیرد، یعنی "فقه زنان، تأملات کیایی (روحانی دین) بر سر گفتمان دین و جنسیت".

آثار دیگر وی عبارتند از:

- اسلام دینی است که به زنان احترام می گذارد،

- اجتهاد کیایی حسین، تلاش برای ایجاد عدالت جنسیتی،

- دوره فقه زنان (ماژول آموزشی)

- فقه سکسوالیته،

-  فقه ایدز،

- تعلّم کثرت گرایی از معلّم عالی روشنگر،

- زاهدی که از تصوف گوس دور (عبدالرحم وحید) عبور می کند،

- پیاده روی مسیر نور

- و غیره.

جوایز:

- جایزه از شهرداری چیربون به عنوان محرک، مروج و فعال توسعه توانمندسازی زنان (۲۰۰۳)،

- جایزه از دولت ایالات متحده برای "قهرمانان برای پایان دادن به بردگی روزانه" (Heroes To End Modrn-Day Slavery) سال ۲۰۰۶،

- نام او نیز در "۵۰۰ تن از مسلمانان اثرگذار" در سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ ثبت شد که توسط مرکز مطالعات استراتژیک سلطنتی اسلامی منتشر گردید.

یادداشت (برای آقای رایزن محترم) : تمایل خود را برای بازدید از ایران به حیدر باقر پس از دریافت کتاب "به سوی ایران" (The Road to Persia) از نویسنده آن (خانم عفیفه احمد، همسر آقای فرقان هدایت) ابراز کرده است تا بتواند غرق در معنویت و غنای اندیشمندان و متفکران آن کشور شود و کتابی مانند " به سوی ایران " که مرکز تمدن جهان است را بنویسد.

کد خبر 3335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =