۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

کنیا مرکز اصلی اندیشکده هایی در سطح جهانی است که به عنوان موسساتی تعریف می شود که تحقیقات سیاسی، تحلیلی و مشاوره ای را درباره مسائل داخلی و بین المللی انجام می دهند و از سیاست گذاران و مردم برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد سیاست های عمومی حمایت می کنند.

کنیا مرکز اصلی اندیشکده هایی در سطح جهانی است که به عنوان موسساتی تعریف می شود که تحقیقات سیاسی، تحلیلی و مشاوره ای را درباره مسائل داخلی و بین المللی انجام می دهند و از سیاست گذاران و مردم برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد سیاست های عمومی حمایت می کنند.

در یک فهرست سالانه که توسط دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده است، آمده است که کنیا دارای دومین مجموعه بزرگ اندیشکده در آفریقا است.

نایروبی میزبان سازمانهای تحقیقاتی با نفوذ و بسیار مورد توجه است. رئیس جمهور سابق کنیا ، موآی کیباکی ، به عنوان یک اقتصاددان، کاملاً از نقش بالقوه اندیشکده ها در شکل دادن به سرنوشت یک کشور آگاه بود.

طرح توسعه ای وی، با عنوان چشم انداز ۲۰۳۰ کنیا ، که دورنمای اقتصادی و زیرساختی کنیا را بسیار متحول کرده است، توسط برخی از درخشان ترین تفکرات آن دوران ساخته شده است. ، کیپرا (انستیتوی کنیا برای تحقیقات و تحلیل سیاست های عمومی) ، که اندیشکده ای با بودجه عمومی است نقش اصلی را در این موضوع ایفا کرده است.

طبق فهرست اندیشکده های دانشگاه پنسیلوانیا، پنج کشور جامعه آفریقای شرقی (EAC) در مجموع دارای ۱۱۷ اندیشکده (حدود ۱۹.۱ درصد از کل اندیشکده ها در آفریقا) هستند. در منطقه EAC ، کنیا به عنوان کشوری با بیشترین تعداد اندیشکده شناخته می شود (۵۷ موسسه) و پس از آن اوگاندا (۲۹ موسسه). در سطح جهانی ، کنیا در میان کشورهایی که بیشترین تعداد موسسه را دارند، در رتبه هفدهم قرار دارد. از این لحاظ کنیا از قدرتهایی مانند اسپانیا (۵۵ موسسه) و نیجریه (۵۱ مسسه) بهتر عمل کرده است.

ممکن است تمرکز اندیشکده در کنیا تا حدودی با حضور چشمگیر نهادهای بشردوستانه جهانی مرتبط باشد. موسسات خیرخواهانه در تأمین بودجه اندیشکده ها نقش مهمی دارند. به عنوان مثال ، موسساتی مانند سازمان ملل (UN) ، مرکز تحقیقات بین المللی توسعه (IDRC-کانادا) ، بنیاد راکفلر و بنیاد MacArthur دارای دفاتر منطقه ای در نایروبی هستند. چنین نهادهای بین المللی منبع قابل توجهی برای بودجه اندیشکده ها هستند.

 اندیشکده های برتر در کنیا

اطلاعات مختصری در مورد اندیشکده های کنیا

۱. African Economic Research Consortium (AERC)

کنسرسیوم تحقیقات اقتصادی آفریقا که در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده است، نهادی است که به منظور ایجاد ظرفیت برای اطلاع رسانی سیاست های اقتصادی در جنوب آفریقا است. AERC دارای سه مولفه اصلی است: تحقیق ، آموزش و سیاستگذاری. این سازمان تحقیقات سیاست اقتصادی، آموزش های تحصیلات تکمیلی و سیاستگذاری را در شبکه ای از محققان، دانشگاه ها و سیاست گذاران در آفریقا و جهان ادغام می کند. مأموریت AERC تقویت ظرفیت محلی برای انجام تحقیق مستقل و دقیق در مورد مشکلات پیش روی مدیریت اقتصادی در کشورهای جنوب صحرای آفریقا است. شاخص سالانه جهانی اندیشکده ها که در سال ۲۰۱۳ توسط برنامه اندیشکده و جوامع مدنی دانشگاه پنسیلوانیا منتشر شد ، نشان می دهد که کنسرسیوم تحقیقات اقتصادی آفریقا (AERC) مستقر در نایروبی همچنان دارای بالاترین رتبه در اتاق فکر در منطقه آفریقای شرقی است.

Contacts

Location ۳rd Floor, Middle East Bank Towers Building, 
JakayaKikwete Road Phone: +۲۵۴ ۷۲۲ ۲۰۵۲۷۲ or  +۲۵۴ ۲۰ ۲۷۳۴۱۵۰
Fax: +۲۵۴ ۲۰ ۲۷۳۴۱۷۰

Email:communications@aercafrica.org , executive.director@aercafrica.org

Website:https://aercafrica.org

۲. Kenya Institute for Public Policy Research and Analysis (KIPPRA)

کیپرا در سال ۱۹۹۷ ، به عنوان یک موسسه عمومی مستقل، وابسته به دولت تاسیس شد.

این موسسه مشاوره سیاست های عمومی را به دولت کنیا و بخش خصوصی ارائه می دهد. در مورد سیاست های عمومی و موضوعات مربوط به آن پایگاه داده را توسعه و نگهداری می کند و این موارد را در اختیار دولت، بخش خصوصی و مسسات دانشگاهی قرار می دهد.

کیپرا مجال یافت تا در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ چهاردهمین گزارش شاخص اندیشکده جهانی را تهیه کند. گزارش سالانه کیپرا را در رتبه پنجم کشورهای جنوب صحرای آفریقا قرار داده است که نسبت به شش سال گذشته بهبود یافته است. این موسسه همچنین در رده جهانی و غیرآمریکایی در رتبه ۱۲۷ قرار گرفت که در مقایسه با رتبه ۱۳۵ در سال گذشته، بهبود یافته است.

تحقیقات که توسط کیپرا انحام می شود ناشی از وظیفه آن است که در قانون مصوب KIPPRA (۲۰۱۶)، تأیید می کند اتاق فکر باید "ظرفیت های تحقیق و تجزیه و تحلیل سیاست های عمومی را توسعه دهد و دولت را در روند تدوین و اجرای سیاست ها یاری کند".

Contacts

Address: ۲nd Floor Bishops Garden Towers, Bishops Road
P.O. Box ۵۶۴۴۵-۰۰۲۰۰, Nairobi, Kenya
Phone:Tel: ۰۷۲۴۲۵۶۰۷۸
+۲۵۴ ۲۰ ۴۹۳۶۰۰۰ / ۲۷۱۹۹۳۳/۴
Email addresses:
For official communication: admin@kippra.or.ke

Website:https://kippra.or.ke/

۳. Inter Region Economic Network (IREN)

این موسسه که در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد، یک اتاق فکر مستقل آفریقایی است که ایده ها و استراتژی هایی را برای ایجاد رفاه در آفریقا از طریق شرکت های آزاد و سیاست های عمومی سالم ارائه می دهد.

  IREN دارای ۳ حوزه تمرکز اصلی است: اتاق فکر: با سیستم عامل هایی که در زمینه نوآوری در سیاست های عمومی تجزیه و تحلیل و پیشنهاداتی را برای ارتقا رفاه و ایجاد ثروت در آفریقا ارائه می دهند. توسعه شرکت: با سیستم عامل هایی که در آفریقا بنگاه های اقتصادی قابل سرمایه گذاری و آماده سرمایه گذاری رشد می کنند. و مشاوره ای که هدف آن رشد بهره وری و بازارها در آفریقا است.

Contacts

Nyaku House Mezzanine Floor, Argwings Kodhek Rd, Hurlingham,
P.O. Box ۱۳۵ -۰۰۱۰۰ Nairobi, Kenya

Phone: +۲۵۴-۲۰-۲۷۳۱۴۹۷

Mobile: +۲۵۴-۷۳۳-۶۷۱۷۵۴

Fax: +۲۵۴-۲۰-۲۷۲۳۲۵۸

Email: info@irenkenya.com

Website; https://irenkenya.com/

۴. The Institute of Economic Affairs (IEA Kenya)

موسسه امور اقتصادی (IEA کنیا) اندیشکده ای است که زمینه ای برای بحث آگاهانه را برای تأثیرگذاری بر سیاست های عمومی در کنیا فراهم می کند.

این سازمان به دنبال ترویج تعدد عقاید از طریق بحثی باز ، فعال و آگاهانه درباره موضوعات سیاست عمومی است.  این سازمان تحقیق و آموزش عمومی را در مورد موضوعات اصلی اقتصادی و موضعی در امور عمومی در کنیا و منطقه انجام می دهد و از نتایج تحقیق برای گفتگوی سیاسی و تأثیرگذاری بر سیاست گذاری استفاده می کند.

Contacts

Physical Address

۱st Ngong Avenue ACK Garden House۵th Floor Postal Address P.O. Box ۵۳۹۸۹ – ۰۰۲۰۰ Nairobi

Tel:+۲۵۴ (۰۲۰) ۲۷۱۷۴۰۲ / ۲۷۱۶۲۳۱ / ۲۷۲۱۲۶۲

 Email: admin@ieakenya.or.ke 

Website: https://www.ieakenya.or.ke

۵. Institute of Policy Analysis and Research (IPAR)

موسسه تحلیل و تحقیقات سیاست (IPAR) سازمانی خصوصی مستقل، بومی و غیرحزبی است که در سال ۱۹۹۴ تأسیس شده است. این یک نهاد غیرانتفاعی است که مأموریت دارد با هدف بهبود رفاه انسان ، تحلیل سیاست و تحقیقات علوم اجتماعی را بر اساس پایگاه داده انجام دهد. IPAR یافته های سیاستی خود را با دولت کنیا ، شرکای توسعه ، بخش خصوصی و جامعه مدنی به اشتراک می گذارد.

Contacts

Physical Address: Nabui House ۲nd Floor, Unga Lane, Westlands

Telephone: ۲۵۴-۰۲۰-۴۴۴۱۹۷۹

Email: info@ipar.or.ke

Website: http://www.ipar.or.ke 

۶. Institute of Development Studies (IDS-University of Nairobi)

موسسه مطالعات توسعه (IDS) ، دانشگاه نایروبی ، در ۸ اکتبر ۱۹۶۵ تأسیس شده و از میان ۲۰ موسسه مشابه در جهان قدیمی ترین آنها است. این موسسه برترین موسسه توسعه چند رشته ای و چند منظوره در منطقه شرق و جنوب آفریقا است.  IDS تحقیقات تمام وقت در زمینه های دارای اولویت بالا برای توسعه اجتماعی - اقتصادی در کنیا ، آفریقا و به طور کلی جهان انجام می دهد. یافته های تحقیقاتی IDS ، سیاست های عمومی و خروجی های عمل محوری است که به طور گسترده از طریق کارگاه های محلی ، منطقه ای و بین المللی ، سمینارها و کنفرانس های سازمان یافته توسط IDS و یا از طریق محققان مدعو IDS منتشر می شود.

Contact

University of Nairobi

P.O. Box ۳۰۱۹۷ – ۰۰۱۰۰

Nairobi, Kenya.

Directors Address

Tel: ۲۵۴-۰۲۰-۳۱۸۲۶۲ Ext. ۲۸۱۷۷

E-mail: director-ids@uonbi.ac.ke

Website:https://ids.uonbi.ac.ke/

۷. Partnership for African Social and Governance Research (PASGR)

این موسسه یک سازمان غیرانتفاعی پان آفریقایی است که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شده و در نایروبی، کنیا واقع شده است. PASGR که در حال حاضر در بیش از ۱۲ کشور آفریقایی مشغول فعال است ، به منظور بهبود و کمک به تحقیقات در زمینه حاکمیت و سیاست های عمومی تلاش می کند که به سلامت عمومی زنان و مردان کمک کند.

PASGR با مشارکت دانشگاهیان و محققان ، موسسات آموزش عالی، اتاق های تحقیقاتی، سازمان های جامعه مدنی، جوامع تجاری و سیاست گذاری منطقه ای و بین المللی ، از تولید و انتشار تحقیقات مربوط به سیاست حمایت می کند. مجموعه هایی از دوره های کوتاه مدت توسعه حرفه ای را برای محققان و بازیگران سیاست طراحی و ارائه می دهد. و توسعه برنامه های آموزش عالی مشترک را تسهیل می کند.

چشم انداز آن "یک جامعه علوم اجتماعی پر جنب و جوش آفریقایی است که به موضوعات سیاست عمومی قاره پرداخته است". سه برنامه اصلی PASGR ترکیبی مناسب از دانشگاه ها ، موسسات تحقیقاتی، دولت، بازیگران سیاست، محققان و دانشگاهیان را گرد هم آورده است:

• ایجاد مشارکت در سطح ملی / منطقه ای و بین المللی برای پیشرفت تحقیقات، آموزش عالی و آموزش.

• تسهیل ایجاد سیاست ها و جوامع تحقیقاتی ؛

• نهادینه سازی فرهنگ تحقیق در دانشگاه ها و سازمان های تحقیقاتی آفریقا و ،

• هماهنگی برای مشارکت دانشگاههای آفریقا در کارشناسی ارشد تحقیق و سیاست عمومی

Contacts

Partnership for African Social & Governance Research (PASGR)
۶th Floor, I & M Building
۲nd Ngong Avenue, Upper Hill
P.O. Box ۷۶۴۱۸-۰۰۵۰۸
Nairobi, Kenya
Email: info@pasgr.org
Tel: +۲۵۴ (۰)۲۰ ۲۹۸۵۰۰۰; +۲۵۴ (۰)۷۲۹ ۱۱۱۰۳۱ or +۲۵۴ (۰)۷۳۱ ۰۰۰۰۶۵

۸. African Centre for Economic Growth (ACEG)

مرکز رشد اقتصادی آفریقا (ACEG) سازمانی خصوصی، مستقل و غیرانتفاعی است که برای خدمت به عنوان مرکز منابع توسعه سیاست های عمومی تاسیس شده است. عملیات ACEG در سال ۱۹۹۳ به عنوان دفتر منطقه ای آفریقا از مرکز بین المللی رشد اقتصادی (ICEG) آغاز شد و در جمهوری کنیا به عنوان یک شرکت محدود با ضمانت در سال ۱۹۹۹ ادغام و ثبت شد.

Contacts

Physical Address

Haven Court Apartments
Unit A۶, ۲nd Floor, Block A
Waiyaki Way,Nairobi, KENYA

Telephone

Main: +۲۵۴ ۷۳۳ ۴۴۰ ۷۷۷
Admin: +۲۵۴ ۷۳۳ ۹۹۲ ۶۸۲
Email: info@acegafrica.org

۹. Africa Policy and Leadership Institute (API).

انستیتوی سیاست و رهبری آفریقا (API) یک اتاق فکر پان آفریقایی مستقل و غیرانتفاعی است که تحقیق و تجزیه و تحلیل مربوط به سیاست ها را برای راه حل های آفریقا در زمینه امنیت ، حاکمیت و استراتژیک ارائه می دهد. این موسسه به دولت ها ، جوامع مدنی و همچنین سازمان های منطقه ای و بین المللی کمک می کند تا یک آفریقا و جهان صلح آمیز ، امن و مرفه ایجاد کنند. از زمان تاسیس خود در سال ۲۰۰۷ ، تجربه کاری گسترده ای را در منطقه آفریقا کسب کرده است ، جایی که پشتیبانی فنی و مشورتی را در زمینه توسعه راه حل های چالش های سیاست عمومی جهان و قاره آفریقا ارائه داده است. کار API در جهت ارائه تحقیق و تجزیه و تحلیل مربوط به سیاست برای راه حل های آفریقا در زمینه امنیت ، حاکمیت و موضوعات استراتژیک است.

چشم انداز این شرکت به عنوان اندیشکده پیشرو در تولید و به اشتراک گذاری دانش ، سیاست و تحقیقات مربوطه و تجزیه و تحلیل و تخصص در مورد حکومتداری ، موضوعات استراتژیک و امنیتی در آفریقا و جهان است.

Contact

Africa Policy Institute

۵th Floor, NHIF Parking Complex

Ragati Road

Nairobi, Kenya

(+۲۵۴)۷۲۶-۹۹۶-۹۷۵

۱۰. The HORN International Institute for Strategic Studies

موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک HORN یک مرکز تحقیقاتی کاربردی و غیرانتفاعی است که در نایروبی ، کنیا فعالیت می کند. چشم انداز آن خدمت به تحقیق ، تجزیه و تحلیل سیاست آگاهانه ، مبتنی بر شواهد و حل مسئله است.

Contacts

Physical Address

Durham Road, Kileleshwa
P.O. Box: ۲۵۶۳۲– ۰۰۱۰۰,
Nairobi, Kenya

Telephone

+۲۵۴ ۷۲۰۳۲۳۸۹۶
+۲۵۴ ۷۳۵۳۲۳۸۹۶

Email: info@horninstitute.org

Website: www.horninstitute.org

کد خبر 3478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =