۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
جشنواره ارواح در ژاپن

ژاپنی ها هر ساله در روز سیزدهم اوت خود را آماده استقبال از روح مردگان خود می‌کنند.

مردم ژاپن معتقدند که روح مردگان در این روز به دنیا بر می‌گردند و به خانه وابستگان سر می‌زنند . ارواحی که به این دنیا آمده‌اند در عصر روز پانزدهم اوت بار دیگر به دنیای خود باز می‌گردند و به همین جهت افرادی که عضوی از خانواده شان دار فانی را وداع گفته است در این روز خود را آماده استقبال از ارواح می‌کنند ، در این ایام معمولا ژاپنی ها به قبرستان و بر سر مزار رفتگان خود می‌روند و برای شادی آنها دعا می‌خوانند.

افرادی هم که در منزل مراسم Obon را اجرا می کنند بعد از تمیز نمودن محیط خانه، برای شادی ارواح و استقبال از آنها میز کوچکی قرار داده و بر روی آن میوه ، آب ، سبزیجات و میوه های تازه فصل از قبیل هندوانه ، هلو ، عود ، سومن Soumen که نوعی رشته است و بیشتر در تابستان مصرف می شود ، میسوهاگی نو هانا که نوعی گل است و ... قرار می دهند و با روشن کردن آتش ارواح را بدرقه می کنند.

البته امروزه رسم برافروختن آتش در ورودی منازل و به ویژه در شهرهای بزرگ منسوخ شده و به جای روشن کردن آتش از شمع و یا چوچین که نوعی فانوس ژاپنی است استفاده می شود

در ایام Obon چون بعضی از افراد به زادگاهشان برمی گردند، وسایل نقلیه عمومی مانند قطار و هواپیما شلوغ می‌شود و در ژاپن تعطیلات رسمی برقرار است.

کد خبر 4010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =