دستگاه های خودکار نوشیدنی، سبک زندگی ژاپنی

فراوانی دستگاه های خودکار عرضه نوشیدنی در ژاپن چشمگیر است.

در اکثر خیابان های شهرهای ژاپن و حتی اماکن عمومی یک یا چند عدد از این دستگاه ها وجود دارند که انواع نوشیدنی های گرم و سرد را با قیمت هایی که اندکی گران تر از بازار است ارایه می کنند.

کیفیت این دستگاه ها معمولا برای توریست های خارجی جالب است. استفاده از این دستگاه ها به بخشی از فرهنگ شهرنشینی ژاپن تبدیل شده است. چنین دستگاه هایی در کشورهای دیگر نیز وجود دارند اما به لحاظ کیفیت و تعدد این دستگاه ها، ژاپن سرآمد است. یکی از زمینه های گسترش استقرار دستگاه های خودکار عرضه نوشیدنی امنیت معابر است. خرابکاری و آسیب زدن به اموال عمومی به ندرت اتفاق می افتد.

نکته دیگر این است که هر کسی می تواند با اخذ مجوزهای لازم این دستگاه ها را مستقر کند. البته افرادی که قادر به اخذ این مجوزها و بستن قرارداد با شرکت های تولید و پخش نوشیدنی هستند زیاد نیستند.

همچنین، صاحبان این دستگاه ها موظف هستند سطل زباله به تعداد لازم تعبیه کرده و هماهنگی لازم برای تخلیه آنان را انجام دهند. این دستگاه ها مشتریان بسیاری دارند.

از آنجا که ژاپنی ها به خاطر ساعات طولانی کاری فرصت و علاقه چندانی به آشپزی و برداشتن خوراکی از خانه ندارند می توانند در زمان پیاده روی یا نزدیک محل کار نوشیدنی مورد علاقه خود را حتی با قیمتی بیشتر از فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنند.

از نظر ژاپنی ها قیمت این نوشیدنی ها قابل قبول است با این حال برخی از گردشگران خارجی از کوچک بودن اندازه نوشیدنی ها گله می کنند. به هر صورت، دستگاه های خودکار عرضه نوشیدنی کسب و کار خصوصی پرسودی در ژاپن محسوب می شود.

کد خبر 4304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =