هر چند بحران کرونا، رویدادهای اجتماعی و فرهنگی در آلمان را به تعطیلی کشانده است، اما جوامع مذهبی و گروه‌های اجتماعی در این کشور، برنامه‌های ویژه‌ای برای هفته بین‌المللی مبارزه با نژادپرستی تدارک دیده‌اند. گفته می‌شود که ۴۵۰ رویداد فرهنگی، مذهبی و اجتماعی برای هفته مبارزه با نژادپرستی در نظر گرفته شده است که نیمی از آن به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

منبع:سایت اسلام

هر چند بحران کرونا، رویدادهای اجتماعی و فرهنگی در آلمان را به تعطیلی کشانده است، اما جوامع مذهبی و گروه‌های اجتماعی در این کشور، برنامه‌های ویژه‌ای برای هفته بین‌المللی مبارزه با نژادپرستی تدارک دیده‌اند. گفته می‌شود که ۴۵۰ رویداد فرهنگی، مذهبی و اجتماعی برای هفته مبارزه با نژادپرستی در نظر گرفته شده است که نیمی از آن به صورت مجازی برگزار خواهد شد. این برنامه‌ها قرار است از پانزدهم تا بیست‌وهشتم ماه مارس با شعار ‌”همبستگی، بدون مرز” برگزار شود.

آنطور که بنیاد برگزاری برنامه‌های هفته مبارزه با نژادپرستی اعلام کرده است؛ هفته بین‌المللی مبارزه با نژادپرستی با سخنرانی مجازی آرمین لاشت، نخست‌وزیر ایالت نوردراین وستفالن برگزار خواهد شد. در طول این سخنرانی گروهی از مقامات دولت فدرال، نمایندگان احزاب در بوندستاگ و همچنین گروهی از نمایندگان جوامع مذهبی مانند آیمان مازیک( رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان) نیز حضور خواهند داشت. همچنین ۴۵۰ رویداد فرهنگی، مذهبی و اجتماعی برای هفته مبارزه با نژادپرستی در نظر گرفته شده است که نیمی از آن‌ها قرار است به صورت مجازی برگزار شود. همچنین ۱۷۰۰ مسجد و کنیسه نیز، به‌منظور آگاه‌سازی اعضای خود در برابر نژادپرستی، برنامه‌هایی را به صورت مجازی برگزار می‌کنند. امسال علویان نیز برای اولین‌بار به صورت مستقل در هفته مقابله با نژادپرستی شرکت خواهند کرد. جامعه علوی در دارمشتات روز هجدهم ماه مارس، میزبان مسلمانان، مسیحیان و یهودیان خواهد بود. همچنین امامان مساجد، در نمازجمعه به موضوع نژادپرستی می‌پردازند و هم‌زمان مسئولان مساجد در فضای مجازی میزبان نمایندگان و اعضای انجمن‌های یهودی و مسیحی هستند. برخی از کنیسه‌ها نیز در شبکه‌های اجتماعی خود، میزبان نمایندگان مسلمان و مسیحی خواهند بود. آنطور که گفته می‌شود، کنیسه دارمشتات، قرار است میزبان نمایندگان جوامع اسلامی و مسیحی باشد. براساس اعلام بنیاد برگزاری برنامه‌های هفته مبارزه با نژادپرستی، مسیحیان نیز در دارمشتات برنامه ویژه‌ای برای مهمانان مسلمان و یهودی خود دارند.  از طریق سایت زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری به دست آورید:

http://islam.de/33010

کد خبر 5124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =