۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
چرا جلوگیری از تروریسم سخت است؟

تریسنو رهارجو، رئیس شورای قانون و حقوق بشر سازمان محمدیه، در نشستی مجازی با موضوع "تروریسم، حقوق بشر و مسیر سیاست های دولت" جمعه، ۲ آوریل، تعدادی از عواملی را که باعث می شود عمل مجرمانه تروریسم در اندونزی متوقف نشود یا سخت متوقف شود، توضیح داد.

چرا جلوگیری از تروریسم سخت است؟

تصویر: اعضای سپاه سیار پلیس سولاوسی جنوبی، چهارشنبه، ۳۱ مارس ۲۰۲۱ در مقابل کلیسای کاتدرال ماکاسار، سولاوسی جنوبی نگهبانی می دهند. پیش از کریسمس سال ۲۰۲۱، پس از بمب گذاری انتحاری در روز یکشنبه، ۲۸ مارس ۲۰۲۱، امنیت در این کلیسا شدت گرفته است.

محمدیه معتقد است که برنامه ریشه زدایی رادیکال مهم است ارزیابی بشود.

تریسنو رهارجو، رئیس شورای قانون و حقوق بشر سازمان محمدیه، در نشستی مجازی با موضوع "تروریسم، حقوق بشر و مسیر سیاست های دولت" جمعه، ۲ آوریل، تعدادی از عواملی را که باعث می شود عمل مجرمانه تروریسم در اندونزی متوقف نشود یا سخت متوقف شود، توضیح داد: "اول، الگوی برخورد در خارج از سیستم عدالت کیفری کشنده تر است، فلج کننده نیست."

وی اشاره کرد که از بین ۱۳۱ مظنون به تروریست، عموماً این اقدام کشنده تر است، نه فلج کننده. تاکنون، سیستم عدالت برای رسیدگی به اقدامات تروریستی مجرمانه همیشه متمرکز بوده است.

در حالیکه، به گفته وی، هیچ بندی وجود ندارد که این موضوع را تنظیم کند. به عنوان مثال، در صورت دستگیری تروریستی در شهر مدان یا ماکاسار، آنها را به جاکارتا منتقل می کنند. اگر می خواهید به جاکارتا منتقل کنید، دادگاه باید به مکان های مربوطه برگردانده شود. هدف جلوگیری از فضای خاموش دادرسی است.

وی گفت، "دادگاه تروریسم، من می گویم، یک اتاق آرام برای دادرسی است." از یک سو، تریسنو این هدف را درک کرد تا خللی در روند دادرسی ایجاد نشود.

با این حال، باید در آینده مورد توجه قرار گیرد. سالن آرام دادگاه در واقع باعث می شود در جلسه دادرسی باز نباشد. در ایالات متحده، جنایت تروریسم یک جنگ محسوب می شود به طوری که نمی خواهد به دادگاه مدنی کشانده شود.

دلیل دشواری پیشگیری از جرم تروریسم این است که نظارت از طرف مجلس و کمیسیون ملی حقوق بشر هنوز ضعیف است، از جمله عدم موفقیت در برنامه ریشه زدایی رادیکالیسم.

به گفته وی، برنامه ریشه زدایی رادیکالیسم باید به طور اساسی ارزیابی شود. این به این دلیل است که اهدافی یا برنامه هایی که منظور شده است، برای توسعه بهینه نیست.

سرانجام، ترس ایجاد می کند و شبکه ای به عنوان کالا دارد. بودجه ای برای پیشگیری وجود دارد، برخورد یا اقدام وجود دارد یا سفارشی نیز وجود دارد که مربوط به یک برنامه در حال ظهور است.

منبع: رپوبلیکا

https://www.republika.co.id/berita/qqy۳۰k۳۲۰/mengapa-terorisme-sulit-dihentikan-ini-jawaban-muhammadiyah

کد خبر 5270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =