مفتی ضمیر گفت: وقتی که تزریق آمپول نجات دهنده هنگام روزه جایز است، تزریق واکسن کرونا نیز جایز است، همچنین مفتی سیف گفت: شورای علمای عربستان سعودی و جامعه الازهر نیز در مورد تزریق واکسن کرونا در حال روزه ماه مبارک رمضان فتاوی صادر کردند.

مفتی ضمیر گفت: وقتی که تزریق آمپول نجات دهنده هنگام روزه جایز است، تزریق واکسن کرونا نیز جایز است، همچنین مفتی سیف گفت: شورای علمای عربستان سعودی و جامعه الازهر نیز در مورد تزریق واکسن کرونا در حال روزه ماه مبارک رمضان فتاوی صادر کردند.

       براساس این گزارش، برمبنای استفتاء: آیا می شود هنگام روزه واکسن تزریق کرد؟ یا خیر؟ مفتیان پاکستان نیز واکسیناسیون کرونا را در روزه ماه مبارک رمضان جایز شمردند زیرا، مردم به دلیل عدم آگاهی و دانش مردد شده بودند و در شهرها به دلیل تحصیلات بهتر مردم واکسن کرونا را تزریق می کنند، اما در مناطق دور افتاده به دلیل کمبود آگاهی و دانش، مردم در این که واکسن را تزریق بکنند یا نکند مردد هستند.

       مفتی ضمیر احمد ساجد، عضو کمیته مرکزی رویت استهلال پاکستان گفت: اگر هنگام روزه ماه مبارک رمضان تزریق آمپول جایز است، باید واکسن کرونا با درجه اولی جایز باشد، زیرا آمپول برای بیماری عمومی تزریق می شود، اما کرونا بیماری گسترش یابنده است و می تواند به دیگران هم سرایت کند.

       مفتی سیف الدین گفت: زمانی که شورای علمای عربستان سعودی و جامعه الازهر در این خصوص فتاوی صادر کرده و آن را جایز دانسته اند، ما نباید در این خصوص مردد باشیم. 

      مفتیان یاد شده از دولت تقاضا کردند از طریق رسانه ها، مردم را طی کمپین آگاهی، آگاه کنند تا واکسن کرونا را تزریق نمایند.

      از سوی دیگر برخی از مفتیان از صدور فتوای جواز تزریق واکسن امتناع ورزیده و گفته اند: نیاز به بررسی بیشتر است، زیرا گفته می شود در این واکسن چربی خوک استفاده می شود، لذا اگر این حقیقت داشته باشد پس اجتناب واجب است. اما، برخی از پزشکان در پاسخ گفته اند: شکی نیست چربی خوک استفاده می شود، ولی استفاده آن به عنوان دارو برای نجات از مرگ اشکال ندارد.

        ملاحظه:

       تعدادی از علما قائلند ولو استفاده آن برای نجات از مرگ جایز است، اما اثر وضعی دارد و در صورت امکان باید از استفاده از آن اجتناب ورزید.

       لازم به ذکر است، پس از اعلام واکسیناسیون کرونا، علما و پزشکان دو دسته شده اند. دسته اول معتقدند مردم باید واکسینه شوند، اما دسته دوم با دلایلی این را توطئه قلمداد کرده و قایل به اجتناب مردم از آن هستند زیرا معتقدند مواردی پیش آمده که پس از تزریق واکسن کرونا نیز افراد مبتلا به بیماری کرونا شدند. البته تعداد  علما و پزشکان مخالف تزریق واکسن کرونا بسیار کم و محدود است.

کد خبر 6458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =