اسد عمر، وزیر برنامه ریزی پاکستان گفت: ما می خواهیم، دیگر کسی در جهان جرات نکند به پیامبر اکرم (ص) توهین کند.

       اسد عمر، وزیر برنامه ریزی پاکستان گفت: ما می خواهیم، دیگر کسی در جهان جرات نکند به پیامبر اکرم (ص) توهین کند.

       براساس جزئیات این گزارش، اسد عمر طی سخنانی در مجلس ملی گفت: درگیری با یکدیگر مشکل را حل نمی کند. ما باید در مورد این مسئله کنار هم بنشینیم و هفکری کنیم تا چه پیامی را می توانیم به جهانیان ارائه دهیم.

       وی گفت: اگر حزب مخالف می خواهد در این تصمیم دخیل باشد، مطمئناً ما می توانیم با هم متحد شده و علیه این مسئله تصمیم جدی بگیریم، اما اگر حزب مخالف می خواهد این موضوع را به کمیته مجلس ارسال کند، به کمیته ارسال کند و توصیه های کمیته را نیز در آن تصمیم دخیل کنید.

       لازم به ذکراست، قطعنامه ای امروز به مجلس ملی پاکستان برای اخراج سفیر فرانسه، به دلیل اهانت به پیامبر اکرم (ص)، با حمایت دولت فرانسه، ارائه گردید و بررسی قطعنامه مذکور تا روز جمعه موکول شد. همچنین پیشنهادی برای تشکیل کمیته به مجلس ارائه گردید.

      علی محمد خان، وزیر امور مجلس، پیشنهادی را برای تشکیل کمیته مجلس در این باره ارائه کرد و پیشنهاد مذکور پذیرفته شد.

      جلسه مجلس ملی به ریاست اسد قیصر، رئیس مجلس ملی برگزار گردید و قطعنامه ای برای اخراج سفیر فرانسه به دلیل اهانت به پیامبر اکرم (ص) ارائه گردید.

     علی محمدخان، وزیر امور مجلس در آغاز جلسه مجلس ملی پیشنهاد کرد تا دستور کار معمول به تعویق بیافتد و پس از آن امجد خان نیازی، عضو نهضت انصاف پاکستان قطعنامه ای را در مورد اخراج سفیر فرانسه ارائه کرد.

       در این قطعنامه آمده است، کاریکاتورهای کفرآمیز برای اولین بار توسط یک مجله فرانسوی در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و بار دیگر سعی در تضعیف هماهنگی مذهبی و صلح در جهان شد.

        مسلمانان در سراسر جهان از انتشار کاریکاتورها خشمگین شدند و این مجلس انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز توسط مجله جنجالی فرانسوی شارلی ابدو را محکوم می کند.

کد خبر 6578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =