سرفراز احمد تارر، رئیس شورای اتحاد اهل سنت گفت: روز باب الاسلام پیامی برای مبارزه با ظلم و ستم است و رهبری مانند محمد بن قاسم را می خواهد.

سرفراز احمد تارر، رئیس شورای اتحاد اهل سنت گفت: روز باب الاسلام پیامی برای مبارزه با ظلم و ستم است و رهبری مانند محمد بن قاسم را می خواهد.

      وی گفت: آزادی کشمیر و فلسطین از بردگی آمریکا مستلزم رهبری محمد بن قاسم است و محمد بن قاسم برای انتقام زنان مظلوم، با قدرت، صلح جویی و عدالت مبارزه خود را آغاز کرد.

       وی این اظهارات را طی سخنرانی در مراسمی به مناسبت روز "باب الاسلام" ابراز داشت.

 در این مراسم مولانا محمد اکبر نقشبندی، مفتی غلام نبی جماعتی، صاحب زاده محمد نعمان صدیقی، دکتر مفتی محمد کریم خان، مفتی محمد حسیب قادری و سایر علمای این جمع شرکت نموده و به سخنرانی پرداختند.

        وی گفت: روزه و نماز در اسلام حد دارد، اما جهاد حد ندارد و هیچ کس نمی تواند ملتی که شوق شهادت داشته باشد، وحدت داشته باشد و شور و علاقه جهاد داشته باشد را به بردگی بکشد.

                 ملاحظه:

         محمد بن قاسم (به عربی محمد بن القاسم الثقفی و نام کامل عماد الدین محمد بن قاسم)، برادرزاده حجاج بن یوسف و مبارز معروف اموی بود. به اعتقاد اهل سنت محمد بن قاسم در سن ۱۷ سالگی منطقه سند را فتح کرد و اسلام را به هند معرفی کرد. به دلیل این پیروزی بزرگ، وی افتخار رهبری مسلمانان هند و پاکستان را به دوش می کشد و به همین دلیل سند را "باب الاسلام" می نامند، زیرا درب اسلام از این محل به هند باز شده است.

     بنا بر اطلاعات موجود در ویکی پیدیا به زبان اردو، حجاج بن یوسف به محمد بن قاسم نوشت که باید حضرت عطیه بن سعد عوفی را صدا کند و از او بخواهد به حضرت علی(ع) ناسزا بگوید و اگر او از این کار امتناع ورزید، باید موهای سر و ریش وی را تراشیده و او را چهار صد ضربه شلاق بزند. محمد بن قاسم او را صدا کرد و از او خواست تا به مولای علی(ع) ناسزا بگوید اما وی از این کار امتناع ورزید، سپس محمد بن قاسم موهای سر و ریش وی را تراشید و چهار صد ضریه شلاق به وی زد.

     منطقه سند مومن و دوستدار اهل بیت (ع) است و بنابر تاریخ، محمد بن قاسم در این منطقه قتل و کشتار دوستداران اهل بیت (ع) راه انداخت و حدود ۴ سال در سند مستقر بود، اما اهل سنت وی را رهبر عظیم اسلام قلمداد می کنند و روز حمله وی را  تحت عنوان "روز فتح باب الاسلام" نامیده و مراسم برگزار می کنند و از آن واقعه قدردانی و تجلیل می کنند.

کد خبر 6583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =