به خاطر موج اسلام هراسی در کانادا، چهار نفر از خانواده پاکستانی به جرم مسلمان بودن در انتاریو کانادا به شهادت رسیدند.

      بر اساس این گزارش، چهار نفر از یک خانواده پاکستانی توسط کامیونی زیر گرفته شد. این چهار نفر که شامل مادری مسن، پسری فیزیوتراپ، عروس و نوه جوانی بودند به شهادت رسیدند و نوه نه ساله نیز مجروح شده است. خانواده مذکور مسلمان و اهل لاهور بودند.

       براساس گزارش پلیس کانادا، تروریست بیست ساله تعصب مذهبی داشته و توسط پلیس دستگیر شد.

      عمران خان، نخست وزیر پاکستان نسبت به این حادثه ظالمانه اظهار تاسف و نگرانی کرد و گفت: این نمونه بارز اسلام هراسی است که در جامعه غرب رواج می یابد و باعث نگرانی جامعه مسلمان در کشورهای غربی شده است.

      از سوی دیگر جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت: حادثه انتاریو وی را لرزاند و هیچ جایی برای اسلام هراسی در کانادا وجود ندارد، زیرا این نفرت باید خاتمه یابد.

     عمران خان گفت: این حادثه نشانه ای بارز اسلام هراسی در غرب است و جامعه بین المللی باید تلاش مشترکی برای ریشه کن کردن اسلام هراسی انجام دهد.

     قربانیان این حادثه شامل سلمان افضل، ۴۶ ساله، فیزیوتراپیست از خانواده مسلمان لاهوری، همسر وی، خانم مدیحه سلمان، ۴۴ ساله دانشجوی مقطع دکترای پزشکی، یمنی سلمان، دانش آموز ۱۵ ساله کلاس نهم و مادر بزرگ ۷۴ ساله بودند.

     نخست وزیر پاکستان گفت: امت اسلامی باید در مقابل اسلام هراسی متحد شود و این مشکل مشترک همه مسلمانان جهان است.

    پلیس انتاریو گفت: فیض سلمان ۹ ساله از خانواده ستم دیده تحت معالجه است، اما جان وی در معرض خطر نیست.

     نخست وزیر پاکستان و وزیر امور خارجه پاکستان با مقامات کانادا تماس گرفته در خصوص اقدامات اسلام هراسی در غرب اظهار نگرانی و تاسف کردند و برای جلوگیری از این نفرت تاکید کردند.

     عمران خان گفت: این نوع اقدامات جوامع جهانی را از یکدیگر دور می کنند و باعث ترویج اقدامات تروریستی می گردند، لذا باید از این نوع اقدامات فوری جلوگیری کرد.

       

کد خبر 6653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =