توسعه صادرات محصولات کشاورزی، دامداری و شیلات در ژاپن تقویت می شود

دولت ژاپن در تلاش است تا با اتخاذ راهبرد جدیدی جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی، دامداری، شیلات و سایر مواد غذایی گام های جدی تری بردارد.

این برنامه با هدف دستیابی به سقف صادرات سالانه دو تریلیون ین (۱۹ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۲۵ و پنج تریلیون ین (۴۸ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۳۰ در راستای صادرات ۲۷ مورد از اقلام اساسی طراحی شده است.

محصولات کشاورزی و دامداری از قبیل گوشت گاو، برنج، سیب ، مشروبات الکلی ساکه ژاپنی، ماهی دم زرد و ... از جمله این اقلام هستند که در خارج از کشور نیز مورد توجه هستند.

در این برنامه ریزی پیش بینی شده است تا میزان صادرات گوشت گاو که ۲۸۵ میلیون دلار از صادرات سال 2020 را تشکیل داده بود در سال ۲۰۲۵ به ۵ / ۱ میلیارد دلار برسد و دولت قصد دارد محصولاتی را در اولویت قرار دهد که تقاضا در کشورهای مختلف به ویژه هنگ کنگ، تایوان و آمریکا بیشتر وجود دارد.

صادرات شراب ساکه ژاپنی که در سال 2020 به ۲۲۵ میلیون دلار رسید، به ویژه برای آمریکا، چین و اروپا با هدف رساندن ارزش صادرات این محصول به ۵۷۷ میلیون دلار پیش بینی شده است.

ژاپن قصد دارد تولید ماهی دم زرد فرآوری شده را با هدف افزایش ارزش صادرات این محصول نیز از ۲۲۰ میلیون دلار در سال 2020 به ۵۲۱ میلیون دلار توسعه بخشد که نتیجه آن حمایت از کسب و کارهای مرتبط با کشاورزی، دامداری، جنگل­داری و شیلات خواهد بود.

کد خبر 8686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =